افزایش جلسات خانگی قرآن تا 500 هزار جلسه
کد خبر: 4036518
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
وزیر ارشاد بیان کرد:

افزایش جلسات خانگی قرآن تا 500 هزار جلسه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر آمادگی ارشاد برای حمایت کامل از جریان ترویج آموزش و حفظ و قرائت قرآن، گفت: در نظر داریم حلقات جلسات خانگی قرآن را از 50 هزار تا به 500 هزار جلسه افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، 25 بهمن‌ماه در آیین اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن‌ علی‌بن ابیطالب(ع)، گفت: اینجا منور به نور الهی و کلام قرآن است. کربلایی کاظم معجزه قرن معاصر است. چنانکه شما حافظان و قاریان در این سنین و با این شرایط ویژه نیز معجزه قرآن هستید.

وی با ابراز گلایه از اینکه متأسفانه امروزه چیزی که در رسانه‌های عمومی از وضعیت عمومی ـ فرهنگی در جامعه برجسته و جریان‌سازی می‌شود، ایستادن بر روی نکات منفی است، افزود: این خود خوب است و حتما باید نقاط منفی دیده شود تا اصلاح رخ دهد اما به اندازه‌ای جامعه ما پاکیزه است و نقاط پاک دارد که جلوه‌ای در نمایشگاه رسانه‌ای و جریان سازی پیدا نمی‌کند. قطعا نیز قصور از مسئولان اصلی است اما این جلسه امروز شما نمونه‌‌ای از جلسات بسیار نورانی است که در کشور برگزار می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه جامعه ایرانی و جامعه اسلامی علی‌رغم همه این شبیخون و ناتو فرهنگی و ... امروزه به عنوان قدرت برتر شناخته می‌شود، گفت: این موضوع به وجود نیامده است مگر با همین محافل قرآنی و هسته‌هایی که شاید به ظاهر کوچک هستند اما نقطه قوت و اتکا و حرکت جامعه ما به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف، متولی برگزاری مسابقات قرآن است، اظهار کرد: در این سازمان تعریف کردیم که فضای فعالیت قرآنی برای گروه‌های مردمی و مؤسسات مردمی هموار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه هر کاری زمانی موفق است که مردم آن را انجام دهند، گفت: نمونه کار موفق، کاری است که دارالقرآن علی بن ابیطالب(ع) انجام می‌دهد. ان‌شاءلله این کار را در دولت مردمی دنبال کنیم و مشکل مؤسسات را حل کرده و فضای کاری بیشتری را برای مؤسسات قرآنی و نهادهای قرآنی درنظر گیریم تا این نهادها، مجری و اجراکننده باشند و ما هم بتوانیم از آنها حمایت کنیم.

وی با تأکید بر آمادگی ارشاد برای حمایت کامل از جریان ترویج آموزش و حفظ و قرائت قرآن، ادامه داد: نکته قابل توجه، حضور قوی و خانوادگی متسابقات در مسابقات امام علی(ع) است و فردی نیست مگر اینکه کنار پدر و مادرش به رقابت می‌پردازد. همچنین در نظر داریم حلقات جلسات خانگی قرآن را از 50 هزار تا به 500 هزار جلسه افزایش دهیم.

اسماعیلی در ادامه به حدیث ثقلین اشاره کرد و گفت: قرآن و عترت، توأمان موجب رسیدن به سعادت می‌شود و تمسک به هر دو لازم و ضروری است. چنانکه امام خمینی(ره) وصیت‌نامه‌شان را که نقشه راه دولت دینی است، با این حدیث آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه همراهی قرآن و عترت در ساخت جامعه دینی مهم است، اظهار کرد: ترویج فرهنگ قرآنی در کنار تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) باید انجام شود تا شاهد فضای نورانی در سطح جامعه باشیم.

انتهای پیام
captcha