طرح انسداد مبادی بی‌سوادی خانه به خانه در کرمان اجرا می‌شود
کد خبر: 4036960
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
رئیس شورای آموزش و پرورش کرمان:

طرح انسداد مبادی بی‌سوادی خانه به خانه در کرمان اجرا می‌شود

رئیس شورای آموزش و پرورش استان کرمان از اجرای طرح انسداد مبادی بی‌سوادی در استان به صورت خانه به خانه خبر داد و گفت: شناسایی و معرفی دانش‌آموزان لازم‌التعلیم و فاقد شناسنامه طی بخشنامه‌ای به فرمانداران ابلاغ می‌شود.

علی زینی وند استاندار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، علی زینی‌وند، استاندار کرمان و رئیس شورای آموزش و پرورش استان، در هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان که شامگاه ۲۷ بهمن‌ماه برگزار شد، بیان کرد: فلسفه شورای آموزش و پرورش بسیج توانمندی‌های دستگاه‌های اجرایی در راستای حل مشکلات آموزش و پرورش است.

وی افزود: طرح انسداد مبادی بی‌سوادی در استان به صورت خانه به خانه با همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران اجرا می‌شود زیرا انسداد مبادی بی‌سوادی ضرورتی انکار ناپذیر در راستای ریشه کنی بی‌سوادی است.

زینی‌وند با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد زمینه تحصیل دانش‌آموزان تبعه خارجی فاقد مجوز در کشور بیان کرد: شناسایی و معرفی دانش‌آموزان لازم التعلیم و فاقد شناسنامه طی بخشنامه‌ای به فرمانداران ابلاغ می‌شود.

استاندار کرمان با تاکید بر ابطال شناسنامه نوآموزان متوفی گفت: انسداد مبادی بی‌سوادی ضرورتی انکار ناپذیر است و باید از ظرفیت خیران، نهادهای دولتی و غیردولتی و مردم در راستای تحقق این مهم استفاده کرد.

زینی‌وند با اشاره به راه‌اندازی پویش ملی ایران سرسبز در استان کرمان بر کاشت درخت در مناطق مختلف استان متناسب با اقلیم هر منطقه تاکید کرد و افزود: با توجه به پایین بودن میانگین سرانه فضای آموزشی شهر کرمان از میانگین کشوری باید با خیران و استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی در راستای افزایش سرانه فضای آموزشی شهر کرمان رایزنی شود.

انتهای پیام
captcha