سلامت و نشاط بانوان مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 4037444
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰

سلامت و نشاط بانوان مورد توجه قرار گیرد

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: سلامت و نشاط برای بانوان بسیار ضرورت و اهمیت دارد و باید زمینه نشاط و شادابی برای این قشر فراهم شود.

فاطمه زارع، شورای اسلامی شهر یزدبه گزارش ایکنا از یزد، فاطمه زارع، عضو شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: باید بپذیریم که بانوان به علت عدم وجود مکان‌های ورزشی و تفریحی از نشاط و بالندگی کمتری برخوردار هستند و شرایط سخت‌تری را تجربه و فشارهای روانی بیشتری را متحمل می‌شوند از این رو ایجاد چند بوستان ویژه بانوان که یک ضرورت انکار ناپذیر است، در دستور کار قرار گرفت و به همین منظور بوستان الزهرا در منطقه 4 شهرداری به مناسبت دهه فجر کلنگ زنی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه برنامه‌ریزی برای ارتقای جایگاه خانواده حفظ کرامت انسانی آنها و در کنار آن خانواده محوری، حفظ پیوندهای خانوادگی و تلاش برای کنترل معضلات در این حوزه جزء جدایی ناپذیر از یک برنامه کلان توسعه پایدار شهری است، باغ فخار به نام باغ خانواده بهره برداری شد تا خانواده‌ها از این ظرفیت استفاده کنند.

زارع با اشاره به نیازسنجی که از بانوان محلات انجام شده بود گفت: اولین نیاز و خواسته آنها از شهرداری ایجاد فضا و مکانی مناسب برای ورزش و گذراندن اوقات فراغت بود که به همین منظور در جهت فعال کردن بانوان در ورزش، طرح شناسایی محلاتی که مکان ورزشی ندارند در دستور کار قرار گرفت و برای سال 1401 طرح 40 محله جهت اختصاص دادن مکان‌های مناسب ورزشی که صبح‌ها برای بانوان و بعد از ظهر آقایان مورد استفاده قرار گیرد در دستور کار قرارگرفت.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ویژگی و شاخص‌های بوستان‌های خانواده گفت: در این بوستان‌ها علاوه بر حضور مادران و دختران، دیگر اعضای خانواده نیز می‌توانند به ورزش، تفریح و سرگرمی بپردازند.

انتهای پیام
captcha