قرارگاه خاتم‌؛ مجری پروژه‌های عمرانی در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4037487
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱

قرارگاه خاتم‌؛ مجری پروژه‌های عمرانی در چهارمحال‌وبختیاری

جلسه هماهنگی اجرای پروژه‌های عمرانی در چهارمحال‌وبختیاری توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با حضور معاون فنی و مهندسی هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی این قرارگاه و استاندار چهارمحال‌وبختیاری در شهرکرد برگزار شد.

پروژه های عمرانی چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری ناصر زارعی، معاون فنی و مهندسی هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)  روز گذشته، ۳۰ بهمن‌ماه در جلسه هماهنگی اجرای پروژه‌های عمرانی توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این قرارگاه با تکیه بر توان مهندسی و فنی، پروژه‌های بسیاری را در حوزه‌های مختلف از جمله راه و شهرسازی، بیمارستان، تقاطع‌های شهری، نفت و گاز، صنعت و معدن اجرا کرده است، این اقدامات توسط هلدینگ‌های زیرمجموعه قرارگاه در راستای کمک به دولت و محرومیت‌زدایی انجام می‌شود.

زارعی افزود: هلدینگ‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اقدامات قابل توجهی را در کشور انجام داده که احداث بیمارستان‌های متعدد در برخی استان‌های کشور، یکی از خدمات شایان توجه مؤسسه شهید رجایی از هلدینگ‌های زیرمجموعه این قرارگاه است.

وی در خصوص ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به پروژه باند دوم محور لردگان به ایذه، گفت: این پروژه بنا به دلایل متعدد در گذشته تعطیل شده بود، اما با ورود قرارگاه خاتم این پروژه فعال شد و با تزریق نقدینگی سایر تجهیزات نیز در این پروژه برای پیشرفت کار مستقر خواهد شد.

زارعی بیان کرد: مؤسسه نوین ابنیه در احداث بیمارستان در کشور فعالیت می‌کند و عموماً بیمارستان‌هایی که توسط این هلدینگ در کشور احداث می‌شود، زمان اتمام پروژه تقریباً معادل نیمی از زمان سایر پروژه‌های همسان در این حوزه است.

معاون فنی و مهندسی هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیاء با تأکید بر اینکه احداث بیمارستان یک کار هزینه‌بر است، بیان کرد: باید پیش از آغاز یک پروژه عظیم تمامی جوانب سنجیده و منبع اعتباری پایدار در نظر گرفته شود، با اعتبارات دولتی و استانی زمان زیادی برای اجرای پروژه صرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در حوزه اجرای پروژه‌های تقاطع‌های همسطح، زیرگذر و روگذر شهری نیز با شهرداری‌ها همکاری می‌کند، بیان کرد: اولویت‌های شهرکرد مشخص و قبل از آغاز کار باید مطالعات کارشناسی در این حوزه انجام شود.

زارعی عنوان کرد: برای تسریع در انجام پروژه‌های تعریف شده در حوزه تقاطع‌های زیرگذر و روگذر در شهرکرد، مطالعات ترافیک شهر در اختیار هلدینگ مربوط قرار بگیرد، برای اجرای پروژه زیرگذر و روگذر تقاطع معلم آمادگی داریم.

معاون فنی و مهندسی هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در پایان تصریح کرد: این قرارگاه می‌تواند در حوزه روسازی پروژه راه‌آهن سفیددشت- مبارکه به شهرکرد ورود پیدا کند، اما باید در ابتدا اعتبار مورد نیاز آن تأمین شود.

کمبود شدید تخت بیمارستانی در کشور

در ادامه جلسه احمد نوری، مسئول مؤسسه نوین ابنیه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با اشاره به اینکه در بحث احداث بیمارستان نیازمند اخذ مجوز از وزارت بهداشت و درمان هستیم، اظهار کرد: این قرارگاه آمادگی برای احداث بیمارستان در شهر شهرکرد را دارد، اما باید محل اعتبارات آن تعیین شود.

وی بیان کرد: به‌غیر از اعتبارات تهاتر نفت می‌توان از محل اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها، بند (ز) تهاتر مالیاتی و ارزش افزوده استفاده کرد.

نوری تأکید کرد: ایران از نظر استاندارهای تخت بیمارستانی به نسبت بیمار، بسیار عقب است، این مسئله در ایام شیوع کرونا نمود عینی پیدا کرد و بسیاری از بیماران به‌علت کمبود تخت بیمارستانی جان خود را از دست دادند، در بحران‌ها، حوادث و شیوع بیماری‌هایی نظیر کرونا این کمبود بیش‌تر احساس می‌شود.

مسئول مؤسسه نوین ابنیه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در پایان گفت: برای احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی در شهرکرد نیازمند ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به‌غیر از هزینه تجهیزات هستیم، این بیمارستان همچنین نیازمند ۴۰۰۰ پرسنل است که تأمین این تعداد نیرو برای وزارت بهداشت و درمان مشکل است.

انتهای پیام
captcha