مرحله نیمه‌نهایی جشنواره قرآنی بسیج برگزار می‌شود
کد خبر: 4037852
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
در بسیج تهران بزرگ و به صورت حضوری

مرحله نیمه‌نهایی جشنواره قرآنی بسیج برگزار می‌شود

مرحله نیمه‌نهایی بیست و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت بسیج در مرحله بسیج تهران بزرگ هفتم و هشتم اسفندماه با حضور بیش از 400 شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

مرحله نیمه‌نهایی جشنواره قرآنی بسیج برگزار می‌شودمهدی محرم‌زاده، مسئول امور شعب حفظ قرآن سازمان قرآن و عترت بسیج تهران و دبیر جشنواره قرآن و عترت بسیج در تهران بزرگ، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا،‌ با اشاره به برگزاری مرحله نیمه‌نهایی جشنواره قرآن و عترت بسیج،‌ گفت: مرحله نیمه‌نهایی طی روزهای هفتم و هشتم اسفندماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات در سالن شهید رشادی و حسینیه فاطمه‌الزهرا(س) پادگان ولیعصر(عج) با حضور بیش از 400 نفر افزود: شرکت‌کنندگان این مرحله، اعضای بسیج تهران بزرگ هستند و نفرات برتر این رقابت به مرحله نهایی بیست و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت بسیج که اواخر اسفندماه برگزار می‌شود، راه‌ پیدا می‌کنند.

محرم‌زاده بیان کرد: این مرحله در دو بخش خانوادگی و انفرادی برگزار می‌شود. در بخش خانوادگی شرکت‌کنندگان شامل پدر، مادر و فرزندان بالای 9 سال و زیر 9 سال است. برگزاری این بخش به این شیوه است که مادر خانواده پنج صفحه اول سوره مبارکه نور را حفظ خواهد کرد، پدر خانواده ارائه پنج دقیقه محتوای سوره مبارکه یوسف را خواهد داشت، اگر فرزند خانواده زیر 9 سال باشد پنج سوره آخر قرآن را حفظ می‌کند و اگر فرزند خانواده بالاتر از ۹ سال باشد ارائه پنج دقیقه مفاهیم نامه ۳۱ نهج‌البلاغه را خواهد داشت. در پایان پدر و مادر به‌صورت گروهی به سؤالات مفاهیمی سوره مبارکه یوسف پاسخ می‌دهند.

دبیر مرحله نیمه‌نهایی جشنواره قرآن و عترت بسیج بیان کرد: در بخش انفرادی نیز در رشته‌هایی همچون حفظ آیات موضوعی عفاف و حجاب ویژه بانوان، مفاهیم سوره‌های مبارکه حجرات، صف و محمد از تفسیر نور حجت الاسلام قرائتی، حفظ 3 جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء و حفظ کل قرآن کریم، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق و قرائت تقلیدی(ویژه آقایان زیر 15 سال) برگزار خواهد شد.

برگزیدگان مرحله نهایی نهمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون در رشته‌های حفظ 15 جزء و حفظ کل قرآن کریم این امکان را خواهند داشت تا به صورت مستقیم در مرحله کشوری بیست و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت بسیج حضور پیدا کنند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
مائده خلیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ - ۱۶:۱۴
0
1
بسیار عالی ،به امید توفیقات روزافزون شما،جناب آقای محرم زاده
captcha