سرانه فرهنگی یزد افزایش می‌یابد
کد خبر: 4038012
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱

سرانه فرهنگی یزد افزایش می‌یابد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه متأسفانه سرانه فرهنگی یزد نسبت به میانگین کشوری پایین است گفت: در تلاش هستیم تا بودجه شهرداری برای این امر افزایش یابد.

سیدناصر حیدری، عضو شورای شهر یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی شورای شهر، حجت‌الاسلام سید ناصر حیدری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه برای ایجاد امید در جامعه باید اقداماتی انجام گیرد و هر فردی در این زمینه می‌تواند ایفای نقش کند اظهار کرد: رسانه‌ها و مطبوعات، خانواده، آموزش و پرورش و... همه در افزایش امید در جامعه نقش دارند اما نقش افرادی که در رأس مدیریت شهری قرار دارند از دو جهت بسیار حائز اهمیت است؛ اول اینکه دستاوردهای مدیریت شهری ملموس و قابل حس است و پیچیدگی خاصی برای ارائه ندارد.

وی ادامه داد: دوم اینکه این دستاوردها ویژه طبقه، صنف یا گروه خاصی نیست و عموم مردم از آن برخوردار می‌شوند. در واقع تسریع در روند اجرای پروژه‌ها و اتقان و استحکام آن‌ها یکی از مهمترین اقدامات برای افزایش امید در جامعه است زیرا در این پروژه‌ها ناظر ۲۴ ساعته مردم هستند و ارزیابی نهایی نیز با خود شهروندان است. پس طبیعی است مردم عملکرد پشت ویترین مدیریت شهری را به کل سیستم مدیریتی کشور که معمولاً روند و ثمرات آن برای توده‌های مردم قابل لمس نیست، تعمیم دهند. رویکرد شورای ششم نیز از ابتدا بر مبنای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهری بوده است.

وی ادامه داد: زمانی که شهروندان مشاهده می‌کنند که نیمی از اقدامات اجرایی یک پروژه در طول دو سال و نیم دیگر در کمتر از شش ماه پایان یافته است امیدی مضاعف یافته و به همین دلیل از مسئولان مربوطه تقاضا داریم بیش از گذشته همت خود را در خدمت شهروندان قرار دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد همچنین درباره برنامه‌های فرهنگی شهرداری گفت: متأسفانه سرانه فرهنگی یزد نسبت به میانگین کشوری پایین است زیرا بودجه شهرداری برای عملیات‌های شهری کم است و با بودجه موجود امکان انجام اقدامات فرهنگی درخور شهروندان وجود ندارد و لذا در تلاش هستیم تا بودجه شهرداری برای برنامه‌ها و سرانه فرهنگی جامعه را افزایش دهیم.

انتهای پیام
captcha