وابستگی اقتصاد به نفت از بزرگترین مشکلات جامعه است
کد خبر: 4038658
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۴

وابستگی اقتصاد به نفت از بزرگترین مشکلات جامعه است

امام‌جمعه تبریز با بیان اینکه یکی از بزرگترین بلای جامعه وابستگی اقتصاد به نفت است، گفت: باید به جایی برسیم که اگر روزی به خاطر اقتضائات سیاسی و اقتصادی دنیا بخواهیم صادرات را به مدت ۱۵ روز تعطیل کنیم، بتوانیم کشور را به راحتی اداره کنیم.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه تبریز، عصر روز پنجشنبه، پنجم اسفندماه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان، با بیان اینکه نقش صادرات در رشد اقتصادی کشورها بر همگان آشکار است، اظهار کرد: دولت و صادرکنندگان باید برای قطع وابستگی اقتصاد کشور به نفت دست در دست هم قرار دهند و صادرکنندگان نیز باید همت والایی در این زمینه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش ثروت و رشد اشتغال می‌تواند به مصرف و رفاه کشور نیز تبدیل شود تا معیشت را به ملت آسان‌تر کند.

آل‌هاشم با بیان اینکه صادرات همواره جزو موارد مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، افزود: دولت وظیفه دارد به صادرات و رشد آن کمک کند و انتظار داریم که در آینده صادرات ما رشد متناسبی داشته باشد و ما باید خودمان را از درآمد نفت بی‌نیاز کنیم.

امام‌جمعه تبریز با بیان اینکه یکی از بزرگترین بلایای جامعه وابستگی اقتصاد به نفت است، تأکید کرد: باید به جایی برسیم که اگر روزی به خاطر اقتضائات سیاسی و اقتصادی دنیا بخواهیم صادرات را به مدت ۱۵ روز تعطیل کنیم، بتوانیم کشور را به راحتی اداره کنیم.

وی بر حمایت کامل و جامع دولت از صادرات و صادرکننده تأکید کرد و گفت: باید با ترویج فرهنگ مصرف کالای تولید داخل به اقتصاد کشور کمک کنیم و اقتصاد را از دولتی شدن دور نگه داریم.

امام‌جمعه تبریز با بیان اینکه نگاهی به موقعیت ژئوپولتیک ایران نشان می‌دهد که ۴۰۰ میلیون جمعیت اطراف منطقه ایران ساکن شده است که این موضوع امکان صادرات به این کشورها را به وجود می‌آورد، خاطرنشان کرد: قرار گرفتن ایران در چنین موقعیت استراتژیکی امکان بسیار مناسبی برای صادرات است چرا که همه کشورهای منطقه سعی می‌کنند امنیت غذایی و تأمین انرژی داشته باشند و ایران می‌تواند کشور مناسبی برای صادرات به کشورهای منطقه باشد.

انتهای پیام
captcha