گرامیداشت معراج پیامبر(ص) و عید مبعث در کشمیر + فیلم و عکس
کد خبر: 4039719
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴

گرامیداشت معراج پیامبر(ص) و عید مبعث در کشمیر + فیلم و عکس

مسلمانان کشمیری به مناسبت عید مبعث و سالروز گرامیداشت واقعه اسراء و معراج پیامبر(ص) در امامزاده ها و مساجد مراسمی برگزار کردند.

گرامیداشت معراج پیامبر(ص) و عید مبعث در کشمیر + فیلم و عکسبه گزارش ایکنا؛ این مراسم برای اولین بار از زمان شیوع بیماری همه گیر کووید-19 با حضور گسترده مردم در نماز جماعت در امامزاده‌ها و مساجد کشمیر و همراه با مراسم دعا و تضرع برگزار شد و درگاه حضرت‌بال از زیارتگاه‎های معروف کشمیر میزبان بزرگترین تجمع به همین مناسبت بود.

در این برنامه هیچ محدودیتی برای حضور نمازگزاران از سراسر کشمیر اعمال نشد و اقامه نماز شب نیز برای نخستین‎بار از زمان همه گیرشدن گرونا در درگاه حضرت‌بال، جایی که مردم از عصر گرد هم آمده بودند، مجاز شد.

همچنین امروز سه‌شنبه، 10 اسفند تصاویری از عتبات عالیات از نماز صبح تا مغرب به نمایش گذاشته شد و فردا نیز همین گونه خواهد بود. سپس در روز جمعه، فضای عتبات عالیات در طول روز برای مشتاقان نمایش داده می‌شود.

همچنین قرار است دولت مسجد تاریخی «جامیا»(مسجد جامع سرینگر) در شهر قدیمی «نوهاتا» را پس از تقریباً 30 هفته برای نماز بازگشایی کند و در همین راستا مقامات ارشد دولت از این مسجد بزرگ بازدید کردند تا وضعیت آن را برای اقامه نماز بررسی کنند.

عکس از عبید مختار
انتهای پیام
captcha