ترویج اباحی‌گری از برنامه‌های دشمن است
کد خبر: 4040196
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
امام جمعه شهر شاهدیه:

ترویج اباحی‌گری از برنامه‌های دشمن است

امام جمعه شهر شاهدیه با اشاره به اینکه در تحقق جهاد تبیین، شناخت روش دشمنی دشمن ضروری است، یکی از برنامه‌های دشمن را ترویج اباحی‌گری برشمرد و به خطرات آن در جامعه اشاره کرد.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیه به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز، 13 اسفندماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به آیه شریفه ۱۵۳ سوره مبارکه بقره با اشاره به ارتباط بین صبر و نماز اظهار کرد: در روایات اسلامی از صفت صبر با عنوان سرآمد همه فضایل اخلاقی توصیف شده است. حضرت علی(ع) فرمود: «عَلَیْکُمْ بالصَّبْرِ فَاِنَّ الصَّبْرَ مِنَ الْإِیمَانِ کَالرَّأْسِ مِنَ الْجَسَدِ، وَ لَا خَیْرَ فِی جَسَدٍ لَا رَأْسَ مَعَهُ، وَ لَا فِی إِیمَانٍ لَا صَبْرَ مَعَهُ» و نماز هم سرآمد همه عبادات است که فرمود: «الصَّلاةُ عَمُودُ الدِّینِ».

وی ادامه داد: راز ذکر صبر و نماز در کنار هم همین است که هیج کاری بدون صبر به سرانجام نمی‌رسد و در انجام هر کاری صبر لازم است و هر کاری بدون نماز سراب است و راه به جایی نمی‌برد پس خداوند فرمود: «از صبر و نماز کمک بگیرید.»

امام جمعه شاهدیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری روز ۱۴ اسفندماه به نام روز احسان و نیکوکاری اظهار کرد: احسان در قرآن کریم به سه معنای انجام دادن کار نیک، کار نیک را خوب انجام دادن و نیکی کردن در حق دیگران آمده است همان گونه که در قرآن کریم خداوند می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالْإِحْسَانِ» یعنی خداوند دستور داده است که مردم، کار نیک انجام دهید و کار نیک را خوب انجام دهید و در حق دیگران نیکی کنید.

وی با اشاره به اینکه در تحقق جهاد تبیین شناخت روش دشمنی دشمن مهم است گفت: این بدان معنا است که انسان بداند دشمن از چه راهی وارد می‌شود و چه برنامه‌ای دارد. این کار نیاز به بصیرت دارد زیرا دشمن همیشه با چهره خشن و سخت وارد نمی‌شود بلکه گاهی از در رفاقت و دوستی می‌آید. چنانکه شیطان که دشمن آشکار بشریت است از در خیرخواهی و دوستی وارد شد و حضرت آدم و حوا را فریب داد. «وَقَاسَمَهُمَا إِنِّي لَكُمَا لَمِنَ النَّاصِحِينَ». بنابراین شناخت سیاست دشمن کمتر از شناخت خود دشمن نیست بلکه اهمیتش بیشتر است.

دهقان نیری با اشاره به مصادیق بارز سیاست دشمن گفت: یکی از برنامه‌های دشمن، ترویج اباحی‌گری است، همان گونه که در آیه 21 سوره نور آمده است: «فَإِنَّهُ يَأْمُرُ بِالْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ». اباحی‌گری یعنی بی تفاوت کردن مردم نسبت به ارزش‌های دینی و آرمان‌های انقلاب و آسیب‌های اجتماعی. همه به جایی برسند که بگویند به ما چه ارتباطی دارد، هر کسی گورش جدا است، انقلاب کردیم که آزاد باشیم، اینها همه ترویج اباحی‌گری است که بسیار آسیب‌زا است. هم دنیای انسان را ویران می‌کند و هم آخرت را، هم آسیب به خود انسان می‌زند و راه سعادت را به روی او می‌بندد و هم جامعه را به سوی هرج و مرج و تباهی و بی بند و باری می‌کشاند.

وی بیان کرد: دشمن برای رسیدن به این هدف از تیر مسموم تبلیغات، شبهه افکنی بر علیه مسلمات دین و احکام اسلامی استفاده می‌کند. دشمن از همین راه اباحی‌گری است که موفق شد سگ را به جای فرزند در آغوش زنان و مردان ما جای دهد. دشمن از همین راه بی حجابی را ترویج می‌کند و همه این موارد زنگ خطر است.

انتهای پیام
captcha