زمینه جذب صاحبان رتبه‌های بین‌المللی قرآنی در آموزش و پرورش فراهم است
کد خبر: 4040255
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
یوسف نوری:

زمینه جذب صاحبان رتبه‌های بین‌المللی قرآنی در آموزش و پرورش فراهم است

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه چهارمین شب مسابقات طی سخنانی با بیان اینکه زمینه جذب صاحبان رتبه‌های بین‌المللی قرآنی در آموزش و پرورش فراهم است، گفت: در قوانین و مقررات استخدامی برای کسانی که رتبه‌های جهانی را کسب می‌کنند، امتیازاتی قائل شده‌اند.

یوسف نوریبه گزارش خبرنگار ایکنا، گفت‌وگوی ویژه آخرین شب سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اختصاص به گفت‌وگو با یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش داشت که طی سخنانی بیان کرد: وضعیت ویروس عالمگیر کرونا فرصتی فراهم کرد تا از امکانات دیگر نیز استفاده شود که ازجمله شبکه شاد بود. اعداد و ارقامی که در بازدیدهای این شبکه است ما را به سمت سرمایه‌گذاری روی انس با قرآن و تداوم این انس هدایت می‌کند.

وی با ذکر این مطلب که در شبکه شاد حدود 670 دارالقرآن مجازی فعال است و 750 دارالقرآن حضوری نیز در استان‌ها دایر است، گفت: چون امکان امتیاز دادن و داوری برای دانش‌آموزان در این رقابت فراهم است، می‌تواند برایشان جذاب باشد و توجه خوبی به این مسابقات نشان داده‌اند.

نوری در ارزیابی‌اش از برگزاری مسابقات جهانی، اظهار کرد: برگزاری این رویدادها به عنوان قله‌ای برای حضور بیشتر دانش‌آموزان در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل است. شیوع کرونا علی‌رغم اینکه شرایط محدودکننده‌ای ایجاد کرد اما محروم‌کننده نبود؛ لذا این مسابقات خیلی خوب برگزار شد، در بخش مقدماتی دانش‌آموزان بسیاری در این رویداد بزرگ شرکت داشتند که باید شناسایی شوند تا بتوانند در سال‌های بعد به مراحل بالاتر هدایت شوند.

وی همچنین درباره تعامل آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری وقف در نظام تعلیم و تربیت، پیشینه طولانی دارد، این امر در دوران اولیه اسلام پا گرفت و بیشتر مدارس در بستر مساجد ایجاد شدند، امروز در دنیا، اقتصاد را به سمت خیریه می‌برند، یعنی سرمایه‌گذاری برای آنچه که باید در آینده باشد. هم‌‌اکنون بسیاری از مدارس ایران موقوفه هستند.

سند تحول بنیادین بر اساس آموزه‌های قرآنی نوشته شده است

نوری گفت: سند تحول بنیادین بر اساس آموزه‌های قرآنی نوشته شده و شش ساحت تربیتی، اعتقادی و اخلاقی را شامل می‌شود، رسیدن به اهداف ساحت‌های شش‌گانه هدف سند تحول بنیادین است و همه این ساحت‌ها توصیه‌های قرآنی است، دانش‌آموزان عزیز با ورود به باب قرآن ابواب دیگر هم برایشان باز شده است و تبریک می‌گویم که این چنین دانش‌آموزان چندساحتی را داریم که به کنکورمحوری نپرداخته‌اند و همه زمینه‌هایشان را شکوفا کرده‌اند و این قطعاً از برکات قرآن کریم است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به درخواستی از سوی مجری برنامه مبنی بر اینکه همه افرادی که در حوزه‌های قرآنی شاخص هستند بتوانند به سهولت جذب آموزش و پرورش شود، گفت: در قوانین و مقررات استخدامی برای کسانی که رتبه‌های جهانی را کسب می‌کنند امتیازاتی قائل شده‌اند، در دوره‌ای ظرفیتی ایجاد شد که این افراد جذب مدارس قرآنی شوند و الان هم در خدمت این عزیزان هستیم.

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: زمان مسئولیت معاون پرورشی، آزمونی را از دانش‌آموزان اخذ کردم تا سطح آن‌ها را بعد از 10، 11 سال خواندن قرآن بسنجم تا با توجه به وضعیت، راهکارهای عملی را پی گرفته شود، مشاهده شد که وضعیت مناسب نیست، از اساتید قرآن استفاده کردیم و دوره‌هایی را برای همکارانمان برای داشتن اشتیاق و تسلط بیشتر برگزار کردیم، قدم دیگر گسترش کلاس‌های قرآن در منازل بود، به آن‌ها سرکشی و از بانیان این کار تشکر می‌کردیم. از این کار خیلی خوب نتیجه گرفتیم و باعث شد خانواده‌ها با هم برای برگزاری بهتر جلسه قرآن رقابت کنند و بانی شوند.

 

انتهای پیام
captcha