آموزش مهارت‌های زندگی در اولویت کمیسیون خانواده باشد
کد خبر: 4040540
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶

آموزش مهارت‌های زندگی در اولویت کمیسیون خانواده باشد

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: کمیسیون خانواده با آموزش مهارت‌های زندگی می‌تواند نقش مؤثری در ارتقای توانمندی شهروندان ایفا کند.

فاطمه زارع، شورای اسلامی شهر یزدبه گزارش ایکنا از یزد، فاطمه زارع، عضو شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: آموزش مهارت‌های زندگی به معنای به کارگیری ابزاری مؤثر برای مدیریت رفتارهای فردی و بین فردی است و هدف از این آموزش‌ها نیز ارتقای سازگاری فرد با خود، دیگران و محیطی است که در آن زندگی و فعالیت دارد.

وی ادامه داد: این مهارت‌ها به فرد می‌آموزد که در طول زندگی به ویژه در موقعیت‌های پر خطر چگونه عاقلانه و صحیح رفتار کند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد بخشی از مهارت‌های زندگی را تقویت اعتماد به نفس، تقویت روحیه مشارکت و همکاری، رشد و تقویت عواطف انسانی، ایجاد روحیه مقاومت در برابر تبلیغات مسموم، کمک به شناسایی و بیان احساسات، تأمین سلامت و مهارت‌های ارتباطی، داشتن یک شهروند متعادل و مقبول در اجتماع، تقویت روحیه مهر زیستی مسالمت آمیز و ارتقای سازگاری فرد با خود، دیگران و محیط اجتماعی برشمرد.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی این مهارت‌ها را تحت عناوینی مشخص کرده که با به کارگیری هرچه بهتر آنها در زندگی روزمره به رمز دستیابی به موفقیت‌ها نیز سهل الوصول خواهد بود. 

زارع گفت: خودآگاهی، همدلی، ارتباط مؤثر، روابط بین فردی، مقابله با استرس، مدیریت بر هیجان‌ها، حل مسئله، تصمیم‌گیری، تفکر خلاق، تفکر نقادانه، مدیریت زمان و ... از جمله این مهارت‌ها است.

عضو شورای اسلامی یزد بیان کرد: به دلیل  ضرورت و اهمیت آموزش‌ها به ویژه آموزش مهارت‌های زندگی لازم است کمیسیون خانواده نیز  این آموزش‌ها را در دستور کار خود قرار دهد و با پیگیری در جهت ارتقای سطح توانمندی شهروندان برای برقراری ارتباطی مناسب‌تر با همکاران و تکریم ارباب رجوع گامی مؤثر برداشته و از بروز تنش‌ها در متن زندگی اجتماعی تا حدی بکاهد.

انتهای پیام
captcha