بهره‌مندی از نفوذ کلام ائمه جمعه برای ارتقای فرهنگ صلح و سازش
کد خبر: 4040810
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱

بهره‌مندی از نفوذ کلام ائمه جمعه برای ارتقای فرهنگ صلح و سازش

رئیس کل دادگستری استان کردستان بر ارتقای فرهنگ صلح و سازش در جامعه با استفاده از نفوذ کلام ائمه جمعه و جماعات در جهت کاهش جرم و افزایش صلح و سازش در جامعه تأکید کرد.

دیدار رئیس کل دادگستری با امام جمعه پاوه

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان، امروز، 15 اسفندماه در دیدار با امام‌جمعه پاوه و اورامانات با تبریک اعیاد شعبانیه به امام جمعه پاوه اظهار کرد: دستگاه قضایی استان کردستان در جهت اعتمادسازی عمومی و خدمت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: خوشبختانه وحدت و برادری بین اهل سنت و اهل تشیع در منطقه کردستان موج می‌زند و امیدواریم با استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و متنفذین مذهبی در استان کردستان و استان‌های همجوار این وحدت و برادری روز به روز افزایش یابد.

وی همچنین بر ارتقای فرهنگ صلح و سازش در جامعه با استفاده از نفوذ کلام ائمه جمعه و جماعات در جهت کاهش جرم و افزایش صلح و سازش در جامعه تأکید کرد.

ماموستا ملا قادر قادری، امام‌جمعه شهرستان پاوه و اورامانات در ادامه این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان کردستان، اظهار کرد: خوشبختانه در دوران مدیریت جدید دادگستری استان کردستان شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه‌های مختلف قضایی بوده‌ایم.

وی بر لزوم توجه ویژه به مرزنشینان در کشور تأکید کرد و افزود: امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه در خصوص جایگاه مهم مرز و مرزنشینان اشاره کرده است و می‌طلبد تا مسئولان کشوری با اختصاص منابع ویژه در جهت توسعه این مناطق تلاش مضاعفی داشته باشند.

امام‌جمعه شهرستان پاوه بیان کرد: وحدت و اتحاد در کشور بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و در استان‌های کردنشین و بین برادران اهل تشیع و اهل تسنن به وضوح دیده می‌شود و این از نتایج و برکات انقلاب اسلامی است. با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضاییه در خصوص کاهش آمار زندانیان، می‌طلبد تا قضات با استفاده از مجازات‌های جایگزین تا جایی که می‌توانند از مجازات زندان کمتر استفاده کنند.

یادآور می‌شود شهرستان پاوه در استان کرمانشاه قرار دارد و مردم این شهرستان دارای مذهب تسنن هستند و ماموستا ملاقادر قادری از تیرماه سال 1359 و با حکم بنیانگذار انقلاب اسلامی به عنوان امام جمعه رسمی پاوه منصوب شده‌اند.

انتهای پیام
captcha