ضرورت حفظ وحدت در اعلام رؤیت هلال ماه رمضان
کد خبر: 4041508
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
نماینده ولی فقیه در کردستان تأکید کرد:

ضرورت حفظ وحدت در اعلام رؤیت هلال ماه رمضان

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت روحانیون شیعه و سنی در اعلام رؤیت هلال، آغاز و عید ماه مبارک رمضان، گفت: اگر اختلاف نظری در این زمینه وجود دارد، مربوط به مسائل علمی است که باید علما در صداوسیما، رسانه‌ها و مساجد این واقعیت را تبیین کنند.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در کردستان امروز، 17 اسفندماه در دیدار با اعضای ستاد استهلال استان کردستان، با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت روحانیون شیعه و سنی در اعلام رؤیت هلال ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: اگر اختلاف نظری هم وجود دارد، مربوط به مسائل علمی است که باید علما در صداوسیما، رسانه‌ها و مساجد این واقعیت را تبیین کنند.

وی با بیان اینکه مگر می‌شود در یک کشور عده‌ای عید کنند و عده‌ای روزه باشند، افزود: باید حب و بغض و لج و لج‌بازی‌ها را کنار گذاشت و همه با هم ضمن وحدت، از واقعیت‌ها دفاع کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه البته برخی‌ها ادعای علم داشته اما در اصل همواره دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان شیعه و سنی هستند، بیان کرد: گاهی اوقات اگر نظام جمهوری اسلامی فلان روز را عید اعلام کند، باز هم این افراد لج کرده و بر خلاف نظر حکومت عید را اعلام می کنند، در حالی‌که باید در اسلام، این مسائل کنار گذاشته شود.

وی با تأکید بر اینکه در رؤیت هلال لازم است تا به مبنای علمی توجه شود، ادامه داد: جای تأسف است که عده‌ای در برابر تبعیض و ظلم سکوت می‌کنند، اما در خیلی از موارد و از جمله جنگ روسیه و اوکراین دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورذهبی با اشاره به اینکه در دو هزار و ۵۰۰ مسجد استان اختلافی وجود ندارد، افزود: قطعا با تبعیت از فرموده خداوند، پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مشکلی ایجاد نخواهد شد.

وی با اشاره به حدیث قدسی «الصَّوْمُ لِی وَ أَنَا أجْزَی بِه، روزه مال من است و من پاداش آن را می‌دهم»، یادآور شد: امیدوارم خداوند متعال این توفیق را به ما بدهد که از فیوضات ماه مبارک شعبان و رمضان بهره‌مند شویم.

انتهای پیام
captcha