مردمی‌سازی آموزش و پرورش؛ از محور اصلی برنامه‌های دولت فعلی
کد خبر: 4041526
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹

مردمی‌سازی آموزش و پرورش؛ از محور اصلی برنامه‌های دولت فعلی

معاون وزیر آموزش و پرورش، مردمی‌سازی و شفافیت را از محورهای اصلی برنامه‌های دولت فعلی اعلام کرد و گفت: همه مردم باید در آموزش و پرورش نقش‌آفرینی کنند تا با استفاده از ایده‌های مختلف و متنوع مردم حیات طیبه را محقق کنیم.

احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش به گزارش ایکنا از فارس، احمد محمودزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش امروز، 17 اسفندماه در سفر به شیراز نشست بر خط با اعضای شورای معاونان و کارشناسان مدارس غیردولتی استان فارس مردمی‌سازی و شفافیت را از محورهای اصلی برنامه‌های دولت فعلی اعلام کرد.

وی با تأکید ب راینکه باید مدارس شیشه‌ای را برای  اجرای سند تحول بنیادین راه‌اندازی کنیم تا اصل شفافیت در اجرای سند رعایت شود، گفت: همه مردم باید در آموزش و پرورش نقش‌آفرینی کنند تا با استفاده از ایده‌های مختلف و متنوع مردم حیات طیبه را محقق کنیم.

محمودزاده افزود: تلاش می‌کنیم تا انسانی در تراز انقلاب اسلامی و حیات طیبه تربیت کنیم که زمینه‌سازی این تربیت باید در تمامی مدارس کشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ذینفعان آموزش و پرورش صورت گیرد.

این مقام مسئول، تداوم و استمرار انقلاب اسلامی را نیازمند تربیت نیروی انسانی با روحیه جهادی دانست و افزود: مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب تعلیم و تربیت را رکن اصلی تحول سازی و نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه کشور می‌داند.

وی با تصریح اینکه نیروی  انسانی مدنظر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید دارای برجستگی‌های علمی، اخلاقی و عقیدتی باشد، گفت: مشارکت در آموزش و پرورش مبنای دینی و ملی دارد و وجود سنت حسنه وقف و استفاده از مساجد در امر تعلیم و تربیت نشان از مبنای دینی امر مشارکت است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: به دنبال توانمند‌سازی معلمان مدارس غیر دولتی هستیم و این توانمندسازی باید به صورت حضوری انجام شود تا از کیفیات لازم برخوردار شود.

محمودزاده با تصریح اینکه استانداردسازی معلمان مدارس غیر دولتی را در دستور کار قرار داده‌ایم تا معلمان این مدارس با 24 ساعت تدریس در هفته از مزایا و حقوق اداره کار بهره‌مند شوند، گفت: با مصوبه شورای نظارت و تایید وزیر آموزش و پرورش به دنبال آن هستیم که معلمان مدارس غیردولتی نیز از مزایا و خدمات معلمان رسمی مانند استفاده از باشگاه فرهنگیان، مکان‌های ورزشی و ... بهره مند شود.

وی با بیان اینکه حضور ثمربخش معلمان در کلاس درس می‌تواند گره گشای بسیاری از مسائل و مشکلات در کشور باشد، افزود: امروزه معلمان فقط نقش تدریس را ندارند بلکه وظایف تربیتی، اطلاع‌رسانی و زیست فعالانه در جامعه نیز به آن اضافه شده است.

انتهای پیام
captcha