600 زوج نابارور در یزد از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شدند
کد خبر: 4041543
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱

600 زوج نابارور در یزد از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شدند

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به اینکه 90 درصد هزینه‌های درمان ناباروری از سوی بیمه سلامت پرداخت می‌شود گفت: طی دو ماه گذشته 600 زوج نابارور با بهره‌مندی از این خدمات تحت درمان قرار گرفته‌اند.

نشست خبری بیمه سلامت یزد به گزارش ایکنا از یزد، محمد دریجانی، مدیر کل بیمه سلامت استان یزد، امروز، 17 اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات ارائه شده به شهروندان، از ارائه خدمات نازایی خبر داد و اظهار کرد: تمام خدمات در این زمینه یعنی 10 خدمت به درمان زوج‌های نابارور مورد تعهد بیمه سلامت قرار گرفت و زوج‌های تحت پوشش می‌توانند سالانه طی سه نوبت از این خدمات با پرداخت تنها 10 درصد از هزینه‌های معمول بهره‌مند شوند. 

وی با اشاره به اینکه 90 درصد هزینه‌های درمان ناباروری از سوی بیمه سلامت پرداخت می‌شود ادامه داد: این طرح از دی ماه سال جاری در استان اجرایی شده که طی این دو ماه ۶۰۰ زوج نابارور در استان برای درمان اقدام کردند.

دریجانی با اشاره به خدمات اورژانسی نیز گفت: خدمات اورژانسی قبلاً به میزان 70 درصد پرداخت می‌شد که اکنون به 90 درصد افزایش یافته است. بیمه سلامت همچنین تا 70 درصد از خدمات توانبخشی مانند گفتار درمانی، کار درمانی، شنوایی سنجی و ... جهت بیماران نشان‌دار در این بخش، را تحت پوشش قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۳۰ هزار نفر در استان یزد تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند، گفت: آن دسته از افرادی که فاقد هر گونه بیمه‌ای هستند می‌توانند به صورت رایگان از خدمات بیمه همگانی بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به اینکه ۲۵۰۰ مؤسسه به طور مستقیم یا غیرمستقیم طرف قرارداد بیمه سلامت استان هستند بیان کرد: این سازمان ماهانه ۳۰ میلیارد تومان هزینه خدماتی و درمانی در قبال بیمه شدگان خود در استان یزد به مؤسسات و مراکز درمانی و پزشکی پرداخت می‌کند که ۲۳ میلیارد تومان در قبال دریافت خدمات از بخش‌های دولتی و هفت میلیارد تومان مربوط به خدمات درمانی بخش‌های خصوصی در استان است.

دریجانی با اشاره به بیماری کرونا گفت: آمار نشان می‌دهد که متأسفانه ۸۶ درصد از فوتی‌های پیک ششم کرونا افرادی بودند که واکسن نزده‌ بودند و ۱۴ درصد افرادی بودند که دُزهای دریافتی واکسن خود را کامل نکرده‌اند ولی با این حال هنوز برخی از هموطنان برای دریافت واکسن تردید دارند که از آنها تقاضا داریم در مورد پوشش کامل واکسیناسیون اقدام کنند.

وی از خانواده‌ها درخواست کرد در زمینه واکسیناسیون کودکان نیز اهتمام جدی داشته باشند که تنها راه برون رفت از این بیماری واکسیناسیون همگانی است.

انتهای پیام
captcha