ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت گروه‌های جهادی برای حل مشکلات استانی
کد خبر: 4041712
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت گروه‌های جهادی برای حل مشکلات استانی

استاندار کردستان با تقدیر از گروه‌های جهادی گفت: گروه‌های جهادی شناخت میدانی دقیق و وسیعی از مناطق محروم استان کردستان دارند، بنابراین باید از این ظرفیت بیشترین بهره را برد.

مراسم جشن اعیاد شعبانیه در موچش

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان، در مراسم جشن اعیاد شعبانیه که با حضور گروه‌های جهادی دانشجویی، امروز، 18 اسفندماه در شهر موچش برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) هر نهادی را که ایجاد کردند صدقه جاریه‌ای شده است که مردم از آن بهره‌مند هستند و این مسیر همچنان باید با قدرت ادامه داشته باشند

وی با تقدیر از نقش مهم و مؤثر گروه‌های جهادی، گفت: گروه‌های جهادی شناخت میدانی دقیق و وسیعی از مناطق محروم استان کردستان دارند، بنابراین باید از این ظرفیت بیشترین بهره را برد.

استاندار کردستان بیان کرد: گروه‌های جهادی در تلاش هستند تا گرهی از مشکلات فراوان مردم باز کنند و این توفیقی بوده که خداوند به آنان ارزانی داشته است.

وی به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حضور در بخش‌های مختلف استان اشاره کرد و ادامه داد: در سال آینده یکی از برنامه‌های جدی حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در بخش‌ها است تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات قرار گیرند.

زارعی‌کوشا افزود: حضور مدیران در بخش‌های دور و نزدیک استان کردستان کمک می‌کند تا مدیران در محل و از نزدیک در جریان موضوعات بخش‌ها قرار گیرند و بتوانیم در حد توان و وسع خود در آن بخش‌ها جهش و تحول ایجاد کنیم.

وی نقش گروه‌های جهادی در شناخت مشکلات را کارساز ارزیابی کرد و افزود: گروه‌های جهادی از نزدیک در جریان مشکلات قرار دارند و اولویت کارها را در مناطق محروم و روستاها را به خوبی تشخیص می‌دهند.

استاندار کردستان ایجاد پیوند میان گروه‌های جهادی و مدیریت اجرایی استان را مهم دانست و گفت: باید مدلی تعریف کنیم تا بتوانیم از ظرفیت شناختی گروه‌های جهادی دانشجویی برای برطرف شدن مشکلات بهره ببریم.

وی با بیان اينکه در برخی از موضوعات گرفتاری‌های زیادی داریم که از مهم‌ترین آنها تربیت نیروی توانمند جهادی و انقلابی است که بتواند از ظواهر عبور کرده و کار جهادی انجام دهند، یادآور شد: در مجموعه بسیج پویندگی وجود دارد و از افتخارا ت مجموع بسیج و سپاه علاوه بر داشتن کارنامه درخشان در دوران دفاع مقدس در بعد از جنگ نیز کارهای بزرگی به سرانجام رسانده که این امر با تدبیر رهبر معظم انقلاب محقق شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در کردستان در این مراسم اظهار کرد: حضور بین مردم‌ منطقه موچش یک افتخار است و مردم پاک و بی‌آلایش این منطقه شایسته بهترین خدمت‌ها هستند.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی کسی شأنی غیر از خدمتگذاری ندارد و دولتمردان فعلی بر این مبنا عهد و پیمان بسته‌اند، افزود: همه مدیران تلاش کنند که امورات را با اخلاص و برای رضای خدا و آسایش مردم انجام دهند و اگر مبنای کار بر این اساس شکل بگیرد حتما نتیجه آن مقبول خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان یادآور شد: میل به خدمت به مردم و تحمل سختی‌ها در گروه‌های جهادی نزد خداوند پاداش بزرگی دارد و نباید گذاشت این دشواری‌ها در عزم و اراده خدمت خللی ایجاد کند.

انتهای پیام
captcha