نظامی گنجوی از صحنه روزگار حذف‌شدنی نیست
کد خبر: 4042258
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱

نظامی گنجوی از صحنه روزگار حذف‌شدنی نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: حکیم نظامی گنجوی از صحنه روزگار حذف شدنی نیست چرا که ریشه در جای جای کشور و جهان دارد.

احسان عابدی، مدیرکل ارشاد یزدبه گزارش ایکنا از یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، امروز، 21 اسفندماه در مراسم بزرگداشت حکیم نظامی شاعر پارسی گوی ایرانی قرن ششم هجری تأکید کرد: کشورهای خارجی و به خصوص دشمنان درصدد مصادره سرمایه‌های فرهنگی ایران هستند و با مصادره کردن سرمایه‌های فرهنگی کشور برای تاریخ‌سازی و اعتلای فرهنگی کشور خودشان تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کوتاهی‌هایی در خصوص مفاخر کشور شده است گفت: حکیم نظامی گنجوی از شخصیت‌های بزرگ ایران است که در دوره جدید سعی شده این شخصیت ادبی و سرمایه فرهنگی کشور بیش از گذشته معرفی شود.

عابدی افزود: حکیم نظامی گنجوی از صحنه روزگار حذف شدنی نیست چرا که ریشه در جای جای کشور و جهان دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه در راستای مطرح کردن مفاخر یزد قدم بر می‌داریم افزود: استان یزد از مفاخر ارزشمندی برخوردار است که باید همه این مفاخر به طور مناسب به مردم یزد معرفی شوند.

عابدی اظهار امیدواری کرد: با شناسایی سرمایه‌های فرهنگی یزد در راستای پاسداشت آنان قدم‌های رو به جلویی از سوی همه تشکل‌ها و دستگاه‌های اجرایی برداشته شود.

یادآور می‌شود در این مراسم که به همت کتابخانه و موزه وزیری یزد برگزار شد، از نسخه نفیس خطی خمسه نظامی، کتابت 1024هجری قمری رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha