45 امامزاده یزد ميزبان طرح «آرامش بهاری» می‌شوند
کد خبر: 4042792
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

45 امامزاده یزد ميزبان طرح «آرامش بهاری» می‌شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از اجرای طرح «آرامش بهاری» در 45 امامزاده و بقعه متبرکه استان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خبر داد.

45 امامزاده یزد ميزبان طرح «آرامش بهاری» می‌شوندحجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: به منظور تحقق تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی، طرح آرامش بهاری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از 28 اسفندماه سال جاری تا 13 فروردین ماه 1401 در 45 امامزاده و بقعه متبرکه در استان يزد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در جهت اجرای طرح آرامش بهاری 5 امامزاده سطح يک از قبيل امامزاده جعفر (ع)، امامزاده سيدجعفر محمد(ع)، امامزاده سيد نصرالله(ع)، شاهزاده فاضل(ع) همگی از شهر يزد و امامزاده عبدالله (ع) از شهرستان بافق، 16 امامزاده سطح دو و 24 امامزاده در سطح سه ميزبان ويژه برنامه‌های نوروزی هستند.

زارع‌زاده اضافه کرد: برگزاری مراسم ویژه تحویل سال، برپایی خیمه‌های معرفت، برپایی غرفه‌های انتظار و مهدویت، کودک و نوجوان، مشاوره و عفاف و حجاب، برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و مناسبتی، نصب تابلو‌های نمایشگاهی از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری است.

وی افزود: ويژه برنامه‌هايی از قبيل پخش فيلم با موضوع خانواده و مهدويت، معرفی شخصيت‌های شاخص و تأثيرگذار حادثه عاشورا به شيوه الكترونيكی و جذاب، زيارت مجازی حرم اهل بيت (ع) به مناسبت ايام پيش رو در نظر گرفته شده است. 

زارع‌زاده از حضور مبلغان در طول اجرای طرح خبر داد و تأکید کرد: 25 مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم و 12 مبلغ بومی به صورت حضوری در خیمه‌های معرفت بقاع متبرکه فعالیت خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: این طرح یکی از طرح‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با رویکرد فرهنگی - مذهبی و با هدف خدمت رسانی به زائران است که امسال نیز همه شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در اجرای برنامه‌ها در بقاع مجری طرح رعایت خواهد شد.

وی اظهار کرد:  تقویت باور‌های دینی و مذهبی مسافران نوروزی و ایجاد بستر حضور قشر‌های مختلف مردم در آستان مقدس امامزادگان واجب التعظیم از دیگر اهداف اجرای طرح آرامش بهاری است.

زارع زاده از اجرای طرح شميم خدمت در قالب برپايی نمايشگاه دستاوردهای زنان خانوار و همچنين برگزاری طرح قرار دوازدهم در قالب حمايت از خانواده آسيب پذير از كرونا و نيازمند به نيابت از حضرت مهدی (عج) خبر داد و گفت: افراد مشتاق به خدمت در این زمینه می‌توانند به امامزادگان شاخص سطح استان مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha