تمهیدات نیروی انتظامی چهارمحال‌وبختیاری برای ایام نوروز
کد خبر: 4042911
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

تمهیدات نیروی انتظامی چهارمحال‌وبختیاری برای ایام نوروز

فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال‌وبختیاری به آمادگی برای خدمت‌رسانی به مردم در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: ۲۳۵۰ نفر در دو شیفت طی ایام نوروز فعالیت دارند، همچنین ۱۱ ایستگاه پلیس در نقاط مختلف مستقر و ۲۷۲ دستگاه خودرو در مأموریت نوروز فعال خواهند بود.

منوچهر امان اللهی، فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سردار منوچهر امان‌اللهی، فرمانده انتظامی چهارمحال‌وبختیاری، امروز، ۲۳ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون در وقوع سرقت چهار درصد و در وقوع سرقت مهمه هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته‌ایم، اظهار کرد: در مجموع در کشف سرقت‌ها ۱۷ درصد، دستگیری سارقان شش درصد و باندهای منهدم شده ۷۶ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی افزود: امسال در مبارزه با قاچاق موادمخدر بیش از ۳.۵ تن مواد مخدر کشف و ۳۶۳۷ نفر دستگیر شدند که این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است. در همین راستا ۳۴ فقره اماکن و منازل توزیع مواد مخدر پلمب شده است.

امان‌اللهی همچنین از افزایش ۱۳ درصدی ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق  با ۱۱۹۳ میلیارد ریال در استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: جرایم اقتصادی همچون احتکار رشد ۱۱ برابری نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است که ارزش ریالی این جرایم ۱۲۸۳ میلیارد ریال بوده است.

امان‌اللهی علت عمده تصادفات استانی را خطای انسانی و بی‌توجهی به قوانین رانندگی دانست و تصریح کرد: تعداد تصادفات از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص اقدامات و آمادگی پلیس برای چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: پلیس به آداب و رسوم احترام می‌گذارد اما با هرگونه رفتار ناهنجار و غلط که موجب سلب آسایش مردم شود مقابله خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در مقوله پیشگیری از وقوع جرایم فضای مجازی، ۲۱۵۰ فقره سایت که اقدامات خلاف مقررات داشتند شناسایی و در این راستا ۱۰۱۰ پرونده تشکیل شد که رشد ۵۵ درصدی را شاهد بودیم. در شکایات جرایم سایبری نیز ۳۱ درصد افزایش عملکرد را داشته‌ایم.

امان‌اللهی از ۳۵ هزار و ۷۸۸ فقره بازدید از اماکن و اصناف از ابتدای امسال خبر داد و گفت: ۲۹ هزار و ۹۸۲ مورد تذکر و ۴۲۶۴ اخطاریه با ۲۲ درصد افزایش صادر و ۲۸۹۴ فقره واحد صنفی پلمب شد.

وی به نگاه مردم به نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: در افکارسنجی‌ها و سامانه ۱۹۷ نظارت همگانی، تماس‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش، تقدیر و تشکر هشت درصد افزایش و در بحث شکایات، کاهش داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان همچنین به خدمات مشاوره‌ای و مددکاری اشاره و تصریح کرد: در مرکز مشاوره ۱۱۷۳ مورد خدمات ارائه شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی در پایان به آمادگی نیروی انتظامی برای خدمت‌رسانی به مردم در ایام نوروز اشاره و بیان کرد: ۲۳۵۰ نفر در دو شیفت طی ایام نوروز به کارگیری خواهند شد، همچنین ۱۱ ایستگاه پلیس در نقاط مختلف مستقر و ۲۷۲ دستگاه خودرو در مأموریت نوروز فعال خواهند بود.

انتهای پیام
captcha