پویش «به عشق مهدی هوادارتم» در سیستان‌ و بلوچستان درحال اجرا است
کد خبر: 4043273
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲
به مناسبت نیمه‌شعبان؛

پویش «به عشق مهدی هوادارتم» در سیستان‌ و بلوچستان درحال اجرا است

مدیرکل تبلیغات‌اسلامی سیستان‌وبلوچستان، گفت: به مناسبت فرا رسیدن نیمه‌شعبان، پویش «به عشق مهدی هوادارتم» در استان درحال اجرا است.

به گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمین منصور باقربیک‌ تبریزی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان 24 اسفندماه در نشست خبری با اصحاب‌ رسانه برگزار شد، گفت: به مناسبت فرارسیدن نیمه‌شعبان، پویش «به عشق مهدی هوادارتم» در نقاط استان با محوریت انجام کارهای خداپسندانه‌مردمی به عشق حضرت‌مهدی(عج) درحال اجرا است.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، 32 عنوان برنامه به مثل اجرای گل‌ریزان با کمک سازمان‌های خیریه برای کمک به نیازمندان با شعار #به_عشق_مهدی_هوادار_ مردمیم، پویش " #به_عشق_مهدی_هوادارتم، انجام کارهای خداپسندانه به عشق حضرت‌مهدی(عج)، استغاثه در روز جمعه قبل از نیمه‌شعبان، محله‌آرایی، راه‌اندازی کاروان‌های خودرویی و شادی در سطح شهرهای استان، پیاده‌روی خانوادگی، جشن هم‌نامان، پویش‌های مجازی «پیرامون‌انتظار»، شب‌های شعر انتظار، نورافشانی، پویش استانی حرف‌آورد با موضوع دختران منتظر و .. در دست اجرا قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در خصوص ماه رمضان نیز با تاکید بر اینکه باید تمام تلاش برای بهره‌گیری کامل از این ایام انجام شود، گفت: برای این‌ ماه‌ مبارک نیز 13 عنوان برنامه پیشنهادی مثل اجرای برنامه جزء‌خوانی قرآن‌کریم، برگزاری جشن روزه‌ اولی‌ها(سال‌اولی‌ها)، برپایی سفره‌های افطار ساده، برگزاری مراسم افطار وحدت و مقاومت، تجلیل از خانه‌های قرآنی اهل‌سنت، کرسی تلاوت درب منازل شهدا و غیره نیز ارائه شده و اقدامات لازم برای اجرای آن‌ها در دست پیگیری است.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به لزوم گرامی‌داشت وقایع تاریخی به خصوص اولین قیام مردم سیستان در خونخواهی امام‌حسین(ع)، ستاد بزرگداشت اولین قیام مردم سیستان در خون‌خواهی امام حسین(ع) از سه سال گذشته در سیستان‌وبلوچستان تشکیل و به شکل برگزاری مراسمات سالروز قیام، چاپ کتاب‌های مرتبط و ایجاد المان‌های مختلف ترویجی در سیستان به فعالیت مشغول بوده است.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه در سطح ملی در دستور کار ستاد بزرگداشت اولین قیام مردم سیستان در خون‌خواهی امام‌حسین(ع) است، اضافه کرد: اخیرا این ستاد دچار تغییر و تحول شده و سه کمیته و یک شورای هیئت اندیشه‌ورز به نام‌های کمیته مراسم، کمیته ترویج و کمیته علمی مشغول فعالیت هستند و اولین جلسه هیئت اندیشه‌ورز این‌ستاد نیز به زودی برگزار خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان‌و بلوچستان در خصوص آخرین آمار اعتکاف نیز گفت: براساس گزارشات جمع‌بندی شده، دلگان بالاترین آمار معتکفین استان را داشت و رتبه دوم در این بخش مربوط به شهرستان زاهدان بوده است.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف امسال، در سه بخش عمومی، دانش آموزی و دانشجویی در نظر گرفته شده بود، تاکید کرد: تعداد کل افراد ثبت‌نام شده در اعتکاف امسال قریب به سه هزار نفر بود اما تعداد کل معتکفین استان هزار و 564 نفر شامل هزار و 116 نفر خواهر و 448 برادر بوده است.

وی بیان کرد: تعداد مساجد محل برگزاری اعتکاف در گام نخست 48 باب بوده که پس از حذف سراسری اعتکاف دانشجویی در دانشگاه‌های کشور و ادغام چند مسجد و لغو شدن این مراسم معنوی در شهرهای دارای رنگ‌بندی قرمز کرونایی، به 38 مسجد تقلیل پیدا کرد.

انتهای پیام
captcha