آمادگی نیروهای امنیتی کربلا برای استقبال از زائران در نیمه شعبان
کد خبر: 4043947
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

آمادگی نیروهای امنیتی کربلا برای استقبال از زائران در نیمه شعبان

فرمانده عملیات کربلا اعلام کرد امسال طرح امنیتی زائران نیمه شعبان متفاوت از سال‌های گذشته و با هماهنگی همه نیروهای امنیتی انجام می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سومریه نیوز، علی الهاشمی، فرمانده عملیات کربلا، امروز جمعه با تاکید بر اینکه برنامه زیارت نیمه شعبان از بقیه برنامه‌ها متمایز است، گفت: هیچ گونه وقفه‌ای در آن وجود ندارد.

 الهاشمی تصریح کرد: این طرح با بقیه طرح‌ها متمایز است و خودروها حداقل در 400 متری حرم دو امام علیه السلام می‌توانند پارک کنند.

وی با بیان اینکه همه راه‌ها باز است و زائران از تمام استان‌های عراق و همچنین بازدیدکنندگان عرب و خارجی همچنان ادامه دارند، گفت: یگان‌های ما در کربلا مستقر هستند و هماهنگی بین تمام نیروهای امنیتی بالاست.

همچنین فرماندهی عملیات حشدالشعبی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات تامین امنیت زائران نیمه شعبان با حضور نیروهای حشدالشعبی در ۴ محور آغاز شده و تا پایان زیارت نیمه شعبان و بازگشت آخرین نفر از زائران کربلای معلی ادامه خواهد یافت.

هر ساله میلیون‌ها مسلمان از داخل و خارج عراق برای تبریک سالروز ولادت حضرت مهدی (عج) به حرم امام حسین (علیه السلام) در کربلای معلی می‌روند. سال گذشته ورود زائران خارجی به کربلا به دلیل شیوع کرونا ممنوع بود. 

انتهای پیام
captcha