جشن بزرگ نیمه شعبان در امامشهر یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4044017
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷

جشن بزرگ نیمه شعبان در امامشهر یزد برگزار می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اجرای طرح پیاده‌راه در بلوار ولی‌عصر امامشهر یزد از برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان در این محل خبر داد.

جشن بزرگ نیمه شعبان در امامشهر یزد برگزار می‌شودحجت‌الاسلام مجتبی صداقت، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان در بلوار حضرت ولی عصر(عج) امامشهر اظهار کرد: این جشن به مناسبت ولادت باسعادت منجی بشریت، امام مهدی (ع) امشب، 27 اسفندماه از ساعت 20 در این محل برگزار می‌شود.

وی برپایی بازارچه‌های خیریه، غرفه‌های آموزش شهروندی و... را از جمله برنامه‌ها در این پیاده‌راه اعلام کرد و گفت: این طرح که از 26 اسفندماه در این محل آغاز شده و امشب با برگزاری جشن پایان می‌یابد، مورد استقبال خوب عموم مردم قرار گرفته است.

صداقت، برگزاری مراسم دعای ندبه با حضور آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، برگزاری جشنواره سفره هفت‌سین، طریق عروسک‌های غول پیکر با عنوان خانواده یزدی درطول مسیر را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

جشن بزرگ نیمه شعبان در امامشهر یزد برگزار می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اجرای ویژه برنامه کودک در محل برگزاری جشن گفت: باید بتوانیم مهدویت و انتظار را به خوبی به کودکان معرفی کنیم که در این راستا با برپایی غرفه کودک نسبت به آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم انتظار و مهدویت اقدام خواهد شد.

وی امید به آینده را یکی از شاخصه‌های تربیت به خصوص برای نوجوانان و جوانان ذکر کرد و گفت: یکی از مواردی که در تربیت و رشد و تعالی فرزندان ما کمک می کند، امید آفرینی است و یکی از مواردی که در مذهب و دین و آیین ما به امیدبخشی کمک می کند، بحث مهدویت و انتظار است.

جشن بزرگ نیمه شعبان در امامشهر یزد برگزار می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: انتظار با امید همراه است یعنی کسی که منتظر است قطعاً همیشه فعال و پویا و با نشاط است چون خود را برای موردی مهم که انتظار آن را می کشد، آماده می‌کند.

صداقت بیان کرد: بحث انتظار چون امید آفرین و نشاط بخش است قطعاً می تواند در رشد و تعالی فرزندان ما مؤثر واقع شود، ولیکن اگر می خواهیم آن را به نسل امروز انتقال دهیم طبیعتاً باید این مسئله به فرزندانمان فهمانده شود و افزایش آگاهی، علم، بصیرت  و فهم نسل ما نسبت به مفاهیم انتظار را شاهد باشیم، پس هم انتظار و مهدویت معنا پیدا می کند و هم باعث امید و نشاط می شود و اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

انتهای پیام
captcha