لزوم واکسیناسیون همه کارمندان تا پایان فروردین ۱۴۰۱
کد خبر: 4044200
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷

لزوم واکسیناسیون همه کارمندان تا پایان فروردین ۱۴۰۱

استاندار گلستان با بیان اینکه همه کارمندان باید تا پایان فروردین ۱۴۰۱ واکسن زده باشند، اظهار کرد: باید کمیته‌های زیر مجموعه ستاد کرونا فعال و رؤسای کمیته‌ها براساس وظیفه‌مندی در جلسات حاضر باشند و به ارائه گزارش بپردازند.

لزوم واکسیناسیون همه کارمندان تا پایان فروردین ۱۴۰۱به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان علی‌محمد زنگانه، استاندار گلستان امروز، ۲۸ اسفندماه در نود‌و‌پنجمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا همزمان با ستاد ملی کرونا ضمن تبریک ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) و فرارسیدن سال نو ضمن تقدیر از زحمات صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ در زمینه مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا تصریح کرد: تا پایان فروردین سال ۱۴۰۱ باید سطح واکسیناسیون در دز اول به ۹۵ درصد، دز دوم به ۹۰ درصد، دز سوم به ۴۵ درصد برسد و هیچ کارمندان واکسن نزده ای در سیستم وجود نداشته باشد در غیر این صورت به مراجع ذیصلاح معرفی خواهد شد.

وی افزود: فرمانداران باید نسبت به اجرای سطح واکسیناسیون در شهرستان‌ها اهتمام لازم را داشته باشند. باید در زمینه واکسیناسیون اقدامی جهادی انجام شود و از ظرفیت بسیج، سپاه و طرح شهید سلیمانی نیز استفاده کنیم.

زنگانه با بیان اینکه پوشش QR کد در حوزه اصناف باید ارتقا یابد، تصریح کرد: اولویت اعضای ستاد کرونا باید جلسات ستاد باشد و عدم حضور با اطلاع رسانی قبلی باشد.

استاندار گلستان گفت: اگرچه روند شیوع در استان رو به کاهش است اما با توجه به فرارسیدن ایام نوروز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی باید مورد توجه همه مردم باشد تا با سلامتی به استقبال بهار برویم.

زنگانه اظهار کرد: تاکنون بیش از ۹۳.۱درصد واجدین شرایط استان دز اول، ۸۲.۱ درصد دز دوم و ۳۱.۴ درصد هر ۳ دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

استاندار گفت: در حال حاضر شهرستان مینودشت در وضعیت قرمز، شهرستان‌های بندرگز، ترکمن، گنبدکاووس در وضعیت نارنجی و باقی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶۴ بیمار کرونایی در استان بستری هستند که از این تعداد ۵۹ بیمار در icu و ۲۵ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل‌اند و متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی داشته‌ایم.

گفتنی است، در این جلسه گل فیروزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گزارشی از آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا و واکسیناسیون در سطح استان ارائه کرد و پیرامون آن تبادل نظر و تصمیم گیری صورت گرفت.

انتهای پیام
captcha