ارائه خدمات بشردوستانه نوروزی جمعیت هلال‌احمر یزد به مسافران
کد خبر: 4044432
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹

ارائه خدمات بشردوستانه نوروزی جمعیت هلال‌احمر یزد به مسافران

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر یزد از برگزاری بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه نوروزی جمعیت هلال‌احمر استان یزد با عنوان «جوانان هلال، سفیران ایمنی سلامت و نشاط اجتماعی» خبر داد.

سید جواد میرحسینی، معاون هلال احمر یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی هلال‌احمر، سیدجواد میرحسینی، معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان یزد، اظهار کرد: بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی با هدف افزایش روحیه امید، نشاط اجتماعی و تأمین سفری سالم و ایمن از 25 اسفند آغاز و تا 15 فروردین 1401 در استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح، شش پست‌ ثابت و سه اکیپ‌ سیار در مقاصد گردشگری، نقاط منتهی به مقاصد سفر، پایانه‌های مسافربری و ورودی شهرها خدمات گوناگون ارائه می‌دهند افزود: تعداد 720 نفر روز به‌صورت 12 ساعته در این پست‌ها و اکیپ‌ها زمینه آرامش مسافران نوروزی را فراهم می‌کنند.

میرحسینی تأمین سفری سالم و ایمن، نهادینه‌سازی حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی، ارتقای ایمنی، سلامت همنوعان و هموطنان در سفرهای نوروزی و تأمین نشاط جمعی را از مهم‌ترین اهداف این طرح برشمرد و گفت: در این طرح خدمات فرهنگی، آموزشی و مهارتی و زیست محیطی در فضای جذاب به مسافران نوروزی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اجرای پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) توسط پست‌ها در این طرح، بیان کرد: در این پویش از ظرفیت افراد شاخص و مطرح جامعه و ارتباط چهره به چهره با رانندگان جهت پیوستن به پویش و تعهد به اجرای مفاد آن در طول سفر استفاده می‌شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان یزد گفت: مراقبت از کودکان، رعایت سرعت و سبقت، توقف در حین استفاده از تلفن همراه، توقف در حین خستگی و خواب آلودگی، حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در طول سفر از محورهای اصلی این پویش است.

انتهای پیام
captcha