اجرای برنامه‌های متنوع در نوروزگاه بافت تاریخی یزد
کد خبر: 4044772
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲

اجرای برنامه‌های متنوع در نوروزگاه بافت تاریخی یزد

مسئول نوروزگاه بافت تاریخی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از اجرای برنامه‌های متنوع در این نوروزگاه ویژه مسافران نوروزی خبر داد.

حسینی مرام شهرداری یزدسیدمصطفی حسینی‌مرام، مسئول نوروزگاه بافت تاریخی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: پنج نوروزگاه از سوی این سازمان در سطح شهر ویژه ایام نوروز راه‌اندازی شده که با اجرای برنامه‌های متنوعی به مسافران نوروزی خدمات رسانی می‌کنند و نوروزگاه بافت تاریخی یکی از این نوروزگاه‌ها است که با پیش بینی برنامه‌هایی تلاش می کند تا سفری خاطره انگیز را برای مسافران رقم زند.

وی با تشریح برنامه‌های این نوروزگاه گفت: اجرای تئاتر و خیمه شب بازی از جمله این برنامه‌ها است که در قالب نمایش به معرفی آداب و رسوم یزدی‌ها می‌پردازد و با اجرای عروسک‌های خیمه شب بازی سنت یزد را منتقل می‌کند.

حسینی مراسم اجرای سرود خیابانی، جشن ویژه نوروز به صورت سیار، جشن کودکانه، قصه گویی را  از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: مسافران نوروزی از تور مجازی ۳۶۰ درجه نیز بهره مند می‌شوند که در قالب آن امکان حضور مجازی اماکن تاریخی و مذهبی فراهم می‌شود.

مسئول نوروزگاه بافت تاریخی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد؛ برگزاری مسابقه ماراتن فرفره و راه اندازی کارگاه مهارتی کودکانه شامل نقاشی، سازه گلی و ...را از دیگر برنامه‌های این نوروزگاه بیان کرد.

انتهای پیام
captcha