200 هزار مسافر نوروزی در یزد اسکان یافتند
کد خبر: 4044899
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

200 هزار مسافر نوروزی در یزد اسکان یافتند

استاندار یزد خدمات پلیس را در ایامی مثل نوروز برجسته‌تر دانست و گفت: تاکنون حدود 200 هزار مسافر نوروزی در استان یزد حضور یافته و اسکان داده شده‌اند.

200 هزار نفر مسافر نوروزی در یزد اسکان یافتندبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، 4 فروردین ماه در جلسه قرارگاه نوروزی فرماندهی انتظامی استان یزد اظهار کرد: پلیس با همه اقدامات ارزشمندی که انجام داده، سرمایه اجتماعی فوق العاده ای را کسب کرده است.

وی با تأکید بر اینکه همه باید شکرگزار وجود پلیس خدوم باشند، گفت: موقعی که مردم پلیس را می‌بینند، احساس امنیت می‌کنند و احساس امنیت از خود امنیت بالاتر است. مردم وقتی خدمات پلیس را می‌بینند حمایت و پشتیبانی خواهند کرد، این ظرفیت بزرگی در جهت ارتقا سرمایه اجتماعی پلیس است.

استاندار یزد افزود: در مقاطعی خدمات شما ملموس‌تر می‌شود و حال آنکه خدمات پلیس در همه ایام به صورت محسوس و نامحسوس به جهت تولید و حفظ امنیت بدون وقفه در جریان است، هرچند برخی از این خدمات با خبر نمی‌شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در ایامی مثل نوروز خدمات پلیس برجسته‌تر است، گفت: حجم وسیعی از مردم در کشور سفر می‌کنند و این نشان از نشاط اجتماعی است که در قالب سفرها صورت می‌گیرد و حدود ۲۰۰ هزار مسافر نوروزی در این استان حضور یافته و اسکان داده شده‌اند که این تکر بیانگر نقش آفرینی و خدمت رسانی شما مدافعان امنیت است.

وی افزود: وقتی یک نفر به دلیل تصادف فوت می‌کند آثار منفی آن تا سال‌ها بر خانواده و جامعه اثر می‌گذارد و باعث تألم خاطر عده زیادی از افراد می‌شود که جلوگیری از این امر نیازمند لزوم همراهی و بسیج ظرفیت‌های دستگاه‌های متولی با پلیس راه در راستای کاهش تصادفات منجر به فوت است.

علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد نیز در این نشست با اشاره به تأکید آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان بر موضوع امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: برنامه‌ریزی خوبی به خصوص در بافت قدیم و خیابان منتهی به مسجد جامع با تأکید بر حوزه فرهنگ اسلامی ـ ایرانی صورت گرفته است که جای قدردانی دارد.

عزیزی با بیان اینکه مظلوم‌ترین سازمانی که در بین دستگاه‌ها خدمت می‌کند و حتی هجمه‌های زیادی هم علیه آن شکل می‌گیرد، پلیس است، بر ضرورت حضور پررنگ‌تر بسیج، حوزه و نهادهای فرهنگی در بافت تاریخی شهر یزد و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تأکید کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در پایان با تأکيد بر همسوسازی برنامه‌ها و اجرای طرح‌های مشترک همه سازمان‌ها و نهادها در نهادينه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه بیان کرد: حوزه عفاف و حجاب، مهمترين مأموريت حوزه فرهنگی و اجتماعی پلیس بوده و همه سازمان‌ها و نهادهای متولی فرهنگ باید در اين موضوع با پلیس همکاری مضاعف داشته باشند.

انتهای پیام
captcha