تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی در رأس برنامه‌ها باشد
کد خبر: 4044955
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵

تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی در رأس برنامه‌ها باشد

امام جمعه یزد با اشاره به اقدامات اساسی در راستای تحقق شعار سال گفت: مسئله دانش بنیان، تولید و اشتغال آفرینی باید در رأس کارها باشد و باید در این زمینه اقدام و برنامه ریزی کنیم.

تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی در رأس برنامه‌ها باشدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، امروز، 5 فروردین ماه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به فرازهایی از مناجات شعبانیه اظهار کرد: یکی از مواردی که ظهور امام زمان(عج) را نزدیک می‌کند، اتحاد قلوب مؤمنان است. اگر دوستدار امام زمان(عج) هستیم، باید کاری کنیم که حرکات و اعمال ما مورد رضایت آن حضرت باشد و به گونه ای نباشد که زمینه ظهور را تحت تأثیر قرار دهد.

ناصری همچنین با تأکید بر اهمیت ظلم ستیزی در جامعه اسلامی و منتظران عنوان کرد: منتظر واقعی باید ظلم ستیز باشد و شرایط جامعه اسلامی باید به نحوی باشد که یاران امام زمان(عج) با انجام وظایف خود از منتظران واقعی باشند تا شرایط حکومت آن حضرت نیز فراهم باشد.

وی تأکید کرد: در کشور ما امام راحل با رهبری های خود و جوانان ما با شهادت و ایثارگری زمینه ظلم ستیزی را فراهم کردند و کشور را از یوغ استکبار نجات دادند و به همین دلیل است که انقلاب ما، زمینه ساز انقلاب حضرت مهدی(عج) است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه هدف امام زمان(عج) تثبیت حکومت الله است، اظهار کرد: اگر زیر سلطه شرق و غرب باشیم، محال است که امام زمان(عج) ظهور کند و با حفظ نظام و ارزش‌های نظام، انشالله به زودی شاهد ظهور منجی عالم بشریت خواهیم بود و می توانیم پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی آن برسانیم.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از اقدامات دشمن که از صدها سال پیش آغاز شده تا کشور و مردم ما را از پیشرفت و آبادانی دور نگه دارد، تغییر سیستم آموزشی است، ادامه داد: غربی ها با حذف تفکر، تدین و تعقل از سیستم آموزشی، ما را صدها سال عقب نگه داشتند و اجازه ندادند کشور و جوانان ما رشد کنند.

وی تأکید کرد: امروز باید تحول جدی هم در سیستم آموزشی مدارس و هم دانشگاه ها رقم خورد تا دانش آموزان ما از ابتدا قدرت تفکر و تعقل داشته باشند و بتوانند هم خلاقیت داشته باشند و هم بین درست و نادرست، تفاوت قائل شوند.

ناصری تصریح کرد: جوان ما باید بعد از 12 سال تحصیل، فردی کارآفرین باشد و دانشگاهیان ما باید بعد از فارغ التحصیلی، اشتغال دانش بنیان ایجاد کنند و این اتفاقات با تحول در سیستم آموزشی امکان پذیر است.

خطیب جمعه یزد با تأکید بر اینکه مسئولان ما باید اهمیت این موضوع را درک کنند، افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال دانش بنیان نامگذاری کردند، بر اساس اهمیت این موضوع بوده است.

وی اظهار کرد: اگر خودمان با نوآوری توانستیم دست به تولید بزنیم، در کشور تحول ایجاد می شود اما با کپی کاری به جایی نخواهیم رسید و باید برای تغییر و تحول اهتمام جدی داشته باشیم. مسئله دانش بنیان و تولید و اشتغال آفرینی باید در رأس کارهای ما باشد و باید در این زمینه اقدام و برنامه ریزی کنیم.

ناصری با بیان اینکه باید در این زمینه چند حرکت مهم را آغاز کنیم، بیان کرد: باید انقلاب آموزش راه بیندازیم و این انقلاب هم در مدارس و هم دانشگاه ها، ضروری است.

ناصری همچنین بر لزوم شناسایی افراد با استعداد و دارای ایده تأکید کرد و گفت: باید ضمن شناسایی، از این افراد حمایت کنیم و اجازه ندهیم دشمنان آنها را جذب خود کنند بلکه باید با حمایت، آنها را در کشور نگه داریم و از ایده های آنها به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اشتغالزایی تاکید کرد: اشتغال مهم، درآمدزا، کم هزینه و پر بازده، صنعت پوشاک است که مسئولان باید این مهم را با توجه به مزایایی که دارد، با جدیت پیگیری کنند.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم گرامیداشت دهم فروردین و یاد و خاطره شهدای این روز تأکید کرد و گفت: دهم فروردین روز انقلاب یزد با سکانداری شهید صدوقی بود و در تظاهرات و قیامی که در چهلم شهدای تبریز شکل گرفت، چند تن از جوانان یزد به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
captcha