سازش ۳ پرونده قصاص در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4045484
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

سازش ۳ پرونده قصاص در آذربایجان‌غربی

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: سه پرونده قصاص با مشارکت ریش‌سفیدان و روحانیون به صلح و سازش ختم شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، امروز، 9 فروردین  در دومین جلسه سازش پرونده سه فقره قصاص نفس اظهار کرد: برای اینکه به سرانجام مطلوب انسانی در این سه فقره پرونده سازش برسیم نیاز است که گذشت کنیم، گذشت در فقره قصاص کاری بسیار بزرگ است و روحیه‌ای بزرگ می‌خواهد که اولیای دم با بزرگواری و جوان‌مردی آن را انجام دادند.

وی افزود: دستگاه قضایی در موضوع قصاص سه نفر هم به وظیفه قانونی خود که صدور حکم محکومیت و فراهم کردن زمینه اجرای حکم است عمل کرده و با توجه به گذشت مدت زمان طولانی از وقوع جرم و تنبیه محکومان و اصلاح آن‌ها به وظیفه شرعی، اخلاقی و انسانی خود که تلاش برای سازش و مصالحه هست اقدام کرده است.

عتباتی با تقدیر و تشکر از سران طوایف و عشایر که نقش اساسی در زمینه ایجاد سازش داشتند بیان کرد: جایگاه روحانیت و ریش‌سفیدان و فعالان اجتماعی در این سه سازش بروز و ظهور مؤثر و پررنگی داشت و اتحادی که بین همه اقشار و افراد برای یک اتفاق خوب شکل گرفت نکته بسیار ارزشمندی است که فرهنگ سازش و گذشت را بین مردم نهادینه می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به پیچیدگی‌های خاص این پرونده و تعداد کثیر اولیای دم، علی‌رغم حصول صلح و سازش، به لحاظ برخی مشکلات قضایی، آزادی این سه محکوم علیه در جلسه قبل میسر نشده بود که با ورود مجدد و مستمر هسته‌های بخشایش و ریش‌سفیدان و سران عشایر رضایت تنها ولی دم باقی‌مانده اخذ و محکومین پس از طی تشریفات قانونی از زندان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در سال گذشته ۲۹ فقره قصاص نفس با مداخله مدیران قضایی استان، شوراهای حل‌اختلاف، هسته‌های جهادی بخشایش، روحانیون ریش‌سفیدان و... با صلح و سازش مختومه شد.

انتهای پیام
captcha