رسانه‌ها امیدآفرینی را در جامعه ترویج دهند
کد خبر: 4045975
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲

رسانه‌ها امیدآفرینی را در جامعه ترویج دهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه امیدآفرینی از الزامات کار فرهنگی است، بر ترویج امیدآفرینی از سوی رسانه‌ها تأکید کرد.

رسانه‌ها امیدآفرینی را در جامعه ترویج دهندبه گزارش ایکنا از یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، 11 فروردین ماه در بازدید از انجمن صنفی مدیران پایگاه‌های خبری و سرپرستان خبرگزاری‌های استان یزد اظهار کرد: رسانه‌ها خط مقدم جهاد تبیین هستند و در این زمینه هم رسانه‌های عمومی و ملی و هم رسانه‌هایی که به هر نحوی در کشور فعالیت دارند، باید تلاش کنند و البته نقش دستگاه‌های اجرایی در حمایت بر هیچ کسی پوشیده نیست.

عابدی با اشاره به اینکه امیدآفرینی از الزامات کار فرهنگی است گفت: متأسفانه به هر دلیلی ناامیدی تبلیغ می‌شود و باید زمینه فضای امید از طریق رسانه‌ها ایجاد شود و نقش رسانه‌ها در امیدآفرینی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: متأسفانه مورد هجمه رسانه‌های دشمنان هستیم که مطالب تولیدی حتی برای زندگی در ایران نیز به صورت هدفمند دارند و همه با هدف ناامید کردن مردم است و لذا رسانه‌ها باید در زمینه  امید آفرینی  و مقابله با این حربه دشمنان تلاش کنند.

مسعود میرجلیلی، مدیر اجرایی انجمن صنفی مدیران پایگاه‌های خبری و سرپرستان خبرگزاری‌های استان یزد نیز در این نشست گفت: متأسفانه طی سال‌های گذشته هیچ گونه ساماندهی در زمینه خبرنگاران صورت نگرفته و حتی بسیاری از سرپرستی روزنامه‌های کشوری، یک سایت نیز تهیه کرده و به صورت غیرقانونی در این زمینه فعالیت می‌کنند در حالیکه نیازمند کسب مجوز قانونی جداگانه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ادامه داد: همچنین بسیاری از فضاهای مجازی با عنوان غیر قانونی پایگاه خبری فعالیت دارند و حتی در نشست‌های خبری در برخی از شهرستان‌ها نیز از آنها دعوت می‌شود که غیرقانونی است، چون کسب مجوز پایگاه خبری فقط از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد صورت می‌گیرد و باید نام این رسانه‌ها در سامانه جامع رسانه ها وجود داشته باشد.

میرجلیلی گفت: اصحاب رسانه ای که حرفه اصلی آنها رسانه و همچنین دارای بیمه آزاد هستند در طی سال‌های گذشته بویژه ایام کرونا با سختی‌های زیادی مواجه شدند و حمایتی از آنها صورت نگرفت، هر چند در برخی موارد با کمک روابط عمومی استانداری و برخی دیگر از ارگان‌ها و تشکل‌ها حمایت‌هایی از این دوستان صورت گرفت اما در هیچ کدام از فعالیت‌های اداری برای این گروه برنامه ریزی نشده و این در حالی است که بسیاری از افرادی که به عنوان شغل سوم و چهارم و یا به صورت تفننی به حرفه رسانه وارد شده اند با این  افراد در یک راستا دیده می‌شوند.

علیرضا عسکری اشکذری، مدیر مسئول پایگاه خبری اشکذر نیوز و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی مدیران پایگاه‌های خبری و سرپرستان خبرگزاری‌های استان یزد نیز در این نشست گفت: متأسفانه خبرنگاری به عنوان یک حرفه و تخصص شناخته نمی‌شود و هنگامی که یک خبرنگار دغدغه معیشت و درآمد داشته باشد نمی‌تواند نسبت به مشکلات جامعه آنگونه که باید اقدام کند و اکنون  سره از ناسره شناخته نمی‌شود و می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های اداری و همچنین صنایع نسبت به بحث های معیشتی و حمایتی اقدام کرد.

حمید سعیدی، مدیرمسئول پایگاه خبری یزدرسا و عضو انجمن صنفی مدیران پایگاه‌های خبری و سرپرستان خبرگزاری‌های استان یزد نیز در این نشست گفت: باید نگاه جامعی به رسانه ها صورت گیرد و از جبهه  رسانه ای تراز انقلاب تا موراد کوچک دیده شود که  متأسفانه رسانه‌های یزد همگرایی ندارند و در حوزه‌های استانی نیز هیچ برنامه ای برای رسانه‌ها وجود ندارد.

سیدضیا میررحیمی، سرپرست خبرگزاری شبستان و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی مدیران پایگاه‌های خبری و سرپرستان خبرگزاری‌های استان یز نیز گفت: با توجه به اینکه در استان خبرگزاری‌ها و خبرنگاران بسیار خوبی حضور دارند چرا باید در هنگام سفر مقامات کشوری به استان ج از خبرنگاران مرکز استفاده شود و همچنین در زمینه فعالیت در ادارات نیز همواره عده ای خاص حضور دارند و باید در زمینه رسانه ای تصمیم عاجلی گفته شود و برای همه برنامه‌ها نیز پیوست رسانه ای دیده شود.

اعظم‌السادات میرجلیلی، سردبیر خبرگزاری ایکنای یزد و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی نیز گفت: همواره در بسیاری از جلساتی که در مورد بحث‌های تخصصی خبرگزاری‌ها و با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود از این رسانه‌ها دعوت نشده و توجهی در این زمینه صورت نمی‌گیرد و در بسیاری از برنامه‌های ملی و استانی که به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود هیچ گونه دعوتی از خبرگزاری‌های داخل استان نمی‌شود و امیدواریم این روند اصلاح شود.

یادآور می‌شود در این نشست از طرف انجمن صنفی یک جلد کتاب فرهنگ‌نامه شهدای استان یزد به احسان عابدی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اهدا شد.

انتهای پیام
captcha