توزیع 13 هزار اقلام فرهنگی بین مسافران نوروزی در یزد
کد خبر: 4046018
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰

توزیع 13 هزار اقلام فرهنگی بین مسافران نوروزی در یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اجرای طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی گفت: از ابتدای اجرای این طرح نزدیک به 13 هزار اقلام فرهنگی بین مسافران نوروزی توزیع شده است.

توزیع 13 هزار اقلام فرهنگی بین مسافران نوروزی در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط عمومی هلال احمر، محسن حرازی‌زاده یزدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اجرای بیست و دومین طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی در یزد اظهار کرد: این طرح از 25 اسفندماه سال گذشته آغاز و تا 15 فروردین ادامه دارد و تا کنون 33 هزار و 854 مسافر نوروزی از خدمات آن بهره مند شده اند.

وی با بیان اینکه تعداد 8 پست ثابت و 4 اکیپ سیار اعضای جوانان هلال احمر در این طرح فعالیت دارند، افزود: در این مدت با مشارکت و تلاش 761 نفر -روز، تعداد 8 هزار و 821 مسافر نوروزی از خدمات ایستگاه‌های ایمنی و سلامت سفر، اطلاع‌رسانی در زمینه کرونا و نقاط پرخطر استفاده کردند.

حرازی زاده بیان کرد: در راستای اجرای طرح خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی هزار و 651 کودک از خدمات فضای دوستدار کودک بهره مند و 503 نفر نیز به خیمه‌های نماز مراجعه داشته اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به فعالیت 4 پست دوچرخه سوار و 4 پست پیاده سحاب در نقاط مختلف گردشگری و بافت قدیم استان و شهرستان‌ها افزود: بیش از 2 هزار مسافر توسط اعضای تیم سحاب با نقاط حادثه خیز و ایمنی در سفر آشنا شدند.

حرازی زاده ادامه داد: در این مدت، جوانان 881 نفر آموزش مهارت‌های امداد و کمک‌های اولیه و 726 نفر آموزش سنجش فشار خون به مسافران ارائه شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون 7 هزار و 218 مسافر نوروزی در زمینه نقاط حادثه خیز و ایمنی در سفر راهنمایی شدند، عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح 12 هزار و 742 مورد اقلام فرهنگی بین مسافران نیز توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اینکه دو هزار و 105 نفر در پویش بهرفت مشارکت و از طرح حمایت کرده‌اند، افزود: دو هزار و 137 نفر نیز در حوزه‌های مهارت‌های ترافیکی آموزش‌های لازم را دریافت کرده اند.

یادآور می‌شود بیست و دومین طرح ملی خدمات بشردوستانه نوروزی با فعالیت 12 پست ثابت و سیار خدمات از 25 اسفندماه 1400 آغاز و تا 15 فروردین 1401 در استان ادامه خواهد داشت .

انتهای پیام
captcha