نگاهی به برگزیدگان قمی جشنواره‌های سراسری قرآن و عترت
کد خبر: 4046086
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۱
در سالی که گذشت؛

نگاهی به برگزیدگان قمی جشنواره‌های سراسری قرآن و عترت

در سال 1400 سه جشنواره سراسری قرآن و عترت به میزبانی استان قم برگزار شد که در این گزارش به معرفی برگزیدگان قمی این جشنواره‌ها پرداخته شده است.

قرآنبه گزارش ایکنا از قم، در سال 1400 سه جشنواره سراسری قرآن و عترت به میزبانی استان قم برگزار شد، این جشنواره‌ها شامل چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه، هفدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی و سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور بود.

در رشته‌های مختلف این جشنواره‌ها شرکت‌کنندگان قمی موفق به کسب رتبه‎های برتر شدند و در سطح ملی و سراسری خوش درخشیدند که اسامی این افراد به همراه رشته مربوطه تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود:

برگزیدگان قمی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه

در چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم که در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ، تفسیر عمومی قرآن کریم، اذان، دعاخوانی، هم‌سرایی و همخوانی قرآن کریم به میزبانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم در شهریورماه ۱۴۰۰ برگزار شد؛ از میان شرکت‌کنندگان، 10 نفر از آقایان و دو نفر از بانوان قمی موفق به کسب حد نصاب‌های لازم و حضور در مرحله نهایی این مسابقات شدند.

بر این اساس، از آقایان، روح‌الله آقایی و سید صادق کاظمی در رشته ترتیل، محمدرضا احمدی در رشته حفظ کل، حمیدرضا صافی در رشته حفظ 20 جزء، شهاب امانتچی و سعید شعبانی در رشته دعاخوانی، حسین یزدان‌پناه در رشته اذان و سید محسن روحانی، محمد دهقانی و موسی مقدسی در رشته تفسیر به مرحله نهایی راه یافتند.

چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه

هم‌چنین نسیبه کرمی پارسا در رشته قرائت تحقیق و خدیجه دیاری در رشته ترتیل از شرکت‌کنندگان خانم، جزو متسابقین مرحله نهایی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بودند که از استان قم به این مرحله رسیدند.

در پایان نیز با برگزاری مراسم اختتامیه چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در روز سوم دی‌ماه 1400، نفرات برتر تمامی رشته‌های این دوره از مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان معرفی شدند. بنابر اعلام هیئت‌داوران جشنواره، حمیدرضا صافی در رشته حفظ ۲۰ جزء، شهاب امانتچی در رشته دعاخوانی، حسین یزدان‌پناه در رشته اذان و نسیبه کرمی پارسا در رشته قرائت تحقیق به‌عنوان نفرات برتر چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم معرفی شدند.

برگزیدگان هفدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی

در سال گذشته علاوه بر چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، هفدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز برگزار و برای هفتمین سال متوالی دبیرخانه جشنواره به استان قم واگذار شد، این جشنواره در هفت بخش شامل بخش‌های شفاهی، کتبی، ادبی، هنری، پژوهشی، فناوری و فضای مجازی و تولیدات رسانه‌ای قرآنی و بخش نوآفرینی برگزار شد.

هفدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی

فعالیت‌های جشنواره تا پایان اسفندماه 1400 به سرانجام رسید و با برگزاری اختتامیه شرکت‌کنندگانی از قم موفق به کسب رتبه‌های برتر در این جشنواره شدند؛ بر این اساس، سیدمرتضی مؤمنی رتبه دوم آشنایی با نهج البلاغه بخش کتبی دانشجویان، مهدی کرمانی رتبه دوم ترجمه و تفسیر قرآن کریم بخش کتبی مدرسان و کارکنان و علی سعادتی رتبه اول حفظ کل دانشجویان را کسب کردند.

در بخش شفاهی نیز، فائزه دمقی رتبه اول دعاخوانی و فاطمه‌سادات ساداتی ساری رتبه دوم ترتیل را بدست آوردند.

هم‌چنین در بخش هنری، حمید عابدی رتبه دوم عکاسی، احمد زین‌العابدین رتبه دوم طراحی پوستر، ریحانه بخشنده رتبه سوم طراحی پوستر، مریم اصلانی رتبه اول نقاشی، مطهره فروتن غزنوی رتبه سوم نقاشی را کسب کردند.

در بخش ادبی نیز اسماعیل رمضانی رتبه اول داستان‌نویسی را کسب کرد.

برگزیدگان سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور

جشنواره دیگری که به میزبانی استان قم برگزار شد، سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور بود، این جشنواره در دانشگاه قم برگزار و 53 نفر از دانشجویان قمی موفق به کسب رتبه‌های برتر در مرحله سراسری جشنواره و راهیابی به مرحله ملی شدند.

اسامی رتبه‌های برتر این جشنواره بدین شرح است: فائزه جلمبادانی رتبه دوم رشته قرائت ترتیل؛ فاطمه غفران صبور رتبه سوم رشته حفظ ۵ جزء؛ زهرا رجبی رتبه دوم رشته حفظ ۱۰ جزء؛ فاطمه رئوفی تبار رتبه دوم رشته مقاله؛ عاطفه بصیرت رتبه سوم رشته نقاشی؛ مجتبی خرسندی رتبه دوم رشته شعر را کسب کردند.

هم‌چنین علی تعظیمی در رشته تولید اپلیکیشن و حسین شادی در رشته نوآفرینی‌های قرآنی شایسته تقدیر شدند.

در رشته‌های بخش معارفی و حفظ قرآن کریم نیز در رشته حفظ کل فاطمه نیازاده، زهرا نیازاده و راضیه رفیعی؛ در رشته حفظ 20 جزء حسین صالحی، فاطمه محمدیان، فاطمه کاظمی قمی، زهرا بیات، نفیسه فدایی و زینب مالکی راد؛ در رشته حفظ 10 جزء فاضله علیزاده و زهرا رجبی؛ در رشته حفظ 5 جزء فاطمه غفران صبور، معصومه عشوری مقدم و زهرا حیدری‌پور موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.

جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور

هم‌چنین در رشته سیره معصومین کتایون وجدانی، فاطمه عباسی ترابی، محدثه زینلی و عطیه ونک؛ در رشته حفظ موضوعی معصومه ملکی، محمدباقر عباسی و الهه بهلولوند؛ در رشته ترجمه و تفسیر مرتضی ولیزاده، محبوبه زین‌العابدینی و مرضیه‌سادات حسینی؛ در رشته آشنایی با احادیث محمدعلی زارع خورمیزی حائز رتبه‌های برتر شدند. 

در بخش‌های آوایی، ادبی، هنری، پژوهشی، فناوری و نوآفرینی‌های قرآنی نیز تعدادی از دانشجویان قمی خوش درخشیدند.

گزارش از مهنوش بهروز

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
پریسا غفاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۷ - ۱۰:۱۸
0
0
عالی بود گزارشتون
captcha