مساجد مرجع حل و رسیدگی به مشکلات باشند
کد خبر: 4046203
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴

مساجد مرجع حل و رسیدگی به مشکلات باشند

مسئول رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی گفت: ابتدا باید در باور اجتماعی بگنجانیم که مسجد رأس تمام امور و مسائل محل است؛ سپس از کاربری مسجد با حضور امام جماعت و مردم معتمد محل که به‌واسطه حضور در مسجد معتمد شده‌اند، بهره ببریم.

حجت‌الاسلام مطهری‌مقدم، مسئول رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام مطهری‌مقدم، مسئول رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: مساجد مهم‌ترین نماد اسلام در جامعه اسلامی است که باید بیش از این مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه اکنون این مهم و این مکان سرنوشت‌ساز برای جامعه اسلامی مورد بی‌مهری قرار گرفته است، افزود:  امام علی(ع) به این نکته اشاره داشتند که اگر در جامعه تنها به آبادانی و زیبایی مساجد پرداخته شود و از هدایتگری و روشنگری چیزی به میان نیاید، آن روز از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند.

مسئول رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی بیان کرد: در صدر اسلام شاهد بودیم که مسجد چگونه از کارکردهای اصلی خود دور ماند که مهم‌ترین دلیل آن قطع شدن ارتباط ولی خدا با مسجد بود؛ امری که اکنون به شیوه دیگری دیده می‌شود و آن عدم شکل‌گیری ارتباط درست بین ولایت و امام جمعه است.

مطهری‌مقدم با بیان اینکه مساجد در مسیر هدایت مردم به سمت نظام ولایت‌پذیری و ولی‌فقیه بوده و باید همیشه ارتباط مردم با مسجد توسط امام عادل وصل شود، تصریح کرد: باید در مساجد همراهی و همکاری با ولایت و امام جمعه را تمرین کنیم.

وی با بیان اینکه حوزه مسجد و مدیریت آن جای رئیس و مرئوس نیست؛ همه خادم مسجد هستند، اظهار کرد: مردم باید بتوانند از مسجد اقامه قسط و عدل را داشته باشند و مسجدی که نتواند هدایتگر برای جامعه باشد اسمی از اسلام و قرآن بیشتر باقی نخواهد ماند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی گفت: در مساجد علاوه بر اقامه ارکان نماز باید در مباحث فکری، فرهنگی و اعتقادی همراه با امام جماعت باشیم و امامان جماعت نیز این ارتباط را برای حل مسائل محله با افراد محل داشته باشند؛ در واقع باید مرجع حل و رسیدگی به مسائل و مشکلات مسجد بوده و این امر را لازم است در محیط مسجد تمرین کنیم.

مطهری‌مقدم یادآور شد: براساس فرمایشات امام راحل ما باید امور را از مساجد اداره کنیم و امید داریم به اندازه وسع و توانمان در این مسیر زمینه را فراهم کنیم تا مسجد زمینه‌ساز هدایت جامعه باشد؛ ابتدا باید در باور اجتماعی بگنجانیم که مسجد رأس تمام این امور و مسائل است؛ سپس از کاربری مسجد با حضور امام جماعت و مردم معتمد محل که به‌واسطه حضور در مسجد معتمد شده‌اند، بهره ببریم.

انتهای پیام
captcha