انس با قرآن در ماه رمضان موجب قرب الهی می‌شود
کد خبر: 4046504
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲

انس با قرآن در ماه رمضان موجب قرب الهی می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه ختم قرآن از بهترین خیرات است گفت: انس با قرآن کریم و قرائت آن در ماه مبارک رمضان راه رسیدن به کمال الهی است.

انس با قرآن در ماه رمضان راه رسیدن به کمال الهی استبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، عصر روز گذشته، 14 فروردین ماه در آیین افتتاحیه جزءخوانی قرآن کریم با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: همه انسان‌ها در این ماه مبارک مورد عنایت خداوند متعال هستند و همه باید تلاش کنیم که در این ماه، ساعات و دقایق و روزهای متفاوتی نسبت به سایر ایام سال داشته باشیم.

وی بیان کرد: در این ماه مبارک باید نسبت به ذکر، دعا، نیایش و بهره گیری از فضائل ماه مبارک رمضان اهتمام جدی داشته باشیم. یکی از دلایل عظمت این ماه مبارک، نزول قرآن است و به همین دلیل است که در میان روزها و شب‌های ماه رمضان، شب‌های قدر از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و لذا قدر عظمت این ایام به دلیل نزول قرآن است.

امام جمعه یزد ادامه داد: لطف و عنایت خدا بر ما به قدری فراوان است که باید از خداوند متعال استمداد بجوییم که ما را در این ماه مبارک در زمره مهمانان خاص خود قرار دهد و از ماه رمضان خارج نشویم مگر اینکه غفران و رشد و کمال معنوی را از خداوند متعال گرفته باشیم.

وی بیان کرد: ختم قرآن در ماه مبارک رمضان از بهترین اعمال و خیرات است و بهترین راه رسیدن به کمال، صحبت با خدای متعال و رسیدن به مقامات الهی است. قرآن حبل الله المتین است و خدا به وسیله قرآن با انسان سخن می‌گوید بنابراین باید در قرائت قرآن کوشا باشیم.

امام جمعه یزد ادامه داد: امام خمینی(ره) هر روز به قرائت قرآن می پرداختند و در ماه رمضان 10 دوره قرآن ختم می‌کردند و هرگاه قرآن تلاوت می‌کردند به نحوی جذب کلام خدا می‌شدند که متوجه اطراف خود نبودند.

وی با تأکید بر اینکه همه باید در این مسیر، سیره امام راحل را مدنظر و الگو قرار دهیم بیان کرد: مردم همجوار امامزاده سیدجعفر (ع)و سایر امامزادگان و مساجدی که در آنها آیین جزءخوانی قرآن برگزار می‌شود، نسبت به شرکت در این مراسم اهتمام داشته باشند.

یادآور می‌شود در مراسم جزءخوانی قرآن کریم که همزمان با اولین روز ماه مبارک رمضان و در امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، مهران فاطمی استاندار، سید محمد رستگاری فرماندار، حجت‌الاسلام نجیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام زارع‌زاده مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد، جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران و مسئولان استان در کنار مردم به قرائت جزء اول قرآن کریم پرداختند.

انتهای پیام
captcha