لغو تعطیلی 14 ساله مدارس و دانشگاه‌های عربستان در ماه رمضان
کد خبر: 4046634
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

لغو تعطیلی 14 ساله مدارس و دانشگاه‌های عربستان در ماه رمضان

عربستان سعودی اعلام کرد از این پس مدارس و مراکز آموزش عالی این کشور در ماه مبارک رمضان تعطیل نخواهند بود.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، مدارس و دانشگاه‌های عربستان در چهارده سال اخیر در ماه مبارک رمضان تعطیل بودند اما تعطیلی آنها در ماه رمضان امسال لغو شد.

وزارت آموزش عربستان اعلام کرد: در اولین روز سال تحصیلی ماه رمضان که مصادف با روز یکشنبه بود، بیش از شش میلیون دانش آموز در تمامی مقاطع تحصیلی به صورت حضوری در مدارس، دانشگاه‌های دولتی و خصوصی و مراکز علمی داخلی و خارجی این کشور حضور یافتند.

این وزارتخانه از مسئولان آموزشی در سراسر این کشور خواست اهمیت طلب علم در ماه مبارک رمضان را برای محصلان برجسته کنند.

در این بیانیه آمده است که کار مدارس بین ساعت 9 و 10 صبح آغاز می‌شود و زمان در نظر گرفته شده برای هر کلاس از 35 دقیقه تجاوز نمی‌کند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که به مدیران آموزش و پرورش مناطق و فرمانداری‌ها این اختیار را می‌دهد که با هماهنگی مراجع ذی‌ربط در منطقه، زمان شروع مدرسه را تعیین و روند آموزشی را در نوبت صبح و تحصیل دانش‌آموزان در نوبت عصر را به منظور حفظ کیفیت خروجی‌ها و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان هماهنگ کنند.

بر اساس گزارش شبکه خبر عربستان، فعالیت مراکز آموزشی در ماه مبارک رمضان روز یکشنبه پس از 14 سال از سر گرفته شد. تا پیش از این مدارس و مراکز آموزشی عربستان سعودی در ماه مبارک رمضان به دلیل رعایت حال دانشجویان و دانش‌آموزان روزه‌دار تعطیل بود.

انتهای پیام
captcha