برگزاری ۲۳ جشن گلریزان در کرمان
کد خبر: 4046699
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
همزمان با ماه رمضان

برگزاری ۲۳ جشن گلریزان در کرمان

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۷ زندانی واجد شرایط کمک ستاد، در استان وجود دارد که باید زمینه آزادی آن‌ها فراهم شود، افزود: همزمان با ماه مبارک رمضان ۲۳ جشن گلریزان در مرکز و تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

سید حجت‌ الله موسوی‌ قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، سید حجت‌الله موسوی‌قوام، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان امروز، ۱۵ فروردین‌ماه در نشست خبری که به منظور ارائه عملکرد یک‌ساله ستاد و جشن‌های گلریزان ماه رمضان برگزار شد، گفت: ستاد دیه در سال ۱۳۶۹ به همت شهید لاجوردی با هدف کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد شکل گرفت و نمایندگی آن در استان کرمان از سال ۱۳۸۰ تشکیل شد.

وی با بیان اینکه تشکیلات ستاد دیه از ظرفیت مدیران اجرایی و قضایی استفاده کرده است، افزود: رسالت ستاد دیه حول دو محور درمان(تأمین منابع مالی) و پیشگیری است که امر پیشگیری صرفاً وظیفه ستاد دیه نیست بلکه باید یک بسیج عمومی در این امر شکل بگیرد.

موسوی‌قوام با بیان اینکه زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد شامل بدهکاران مالی، دیه، مهریه و نفقه تحت حمایت ستاد دیه قرار می‌گیرند، گفت: دو فاکتور مهم در کمک به زندانیان جرائم غیر عمد یکی نیازمندی افراد است و نکته دوم آبرومندی فرد است که سابقه کیفری نداشته باشد. اولویت نیز با کسانی است که مدت زمان بیشتری در زندان‌ها بوده‌اند.

وی در خصوص علمکرد ستاد دیه استان با بیان اینکه از ابتدای تأسیس ستاد در کرمان تاکنون ۴ هزار و ۱۳۷ نفر مددجو آزاد شده‌اند و جمعاً ۱۰۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: سال گذشته سال موفقی برای ستاد دیه بود و در حوزه جذب کمک‌ها و آزادی زندانیان استان کرمان خوش درخشید.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۳۲۶ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با پرداخت ۲۳ میلیارد و ۲۶ میلیون تومان آزاد شدند که بیش از ۱۸ میلیارد تومان از محل کمک‌های خیرین پرداخت شد که رشد قابل توجهی داشته است. جلسات صلح و سازش نیز در سراسر استان خوب عمل کردند و ۱۹۶ شاکی ۲۸۷ میلیارد تومان از حق خود گذشت کردند.

وی به برگزاری ۲۴ جشن گلریزان در سال گذشته در استان کرمان اشاره کرد و گفت: از ابتدای آذر ماه سال گذشته سپاه ثارالله و اقشار مختلف بسیج در کنار ستاد دیه استان قرار گرفتند و در هفته بسیج ۷۰ نفر، در سالگرد دوم سردار سلیمانی۶۳ نفر، در دهه فجر ۴۳ نفر و در اعیاد شعبانیه ۳۷ نفر آزاد شدند.

موسوی‌قوام با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۷ زندانی واجد شرایط کمک ستاد، در استان وجود دارد که باید زمینه آزادی آن‌ها فراهم شود، افزود: از این تعداد ۲ نفر بدهکار دیه، ۵۶ نفر مهریه، ۸ نفر نفقه و ۸۱ نفر بدهکار مالی هستند که برای آزادی آن‌ها به ۱۵ میلیارد تومان نیاز است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان با اشاره به کمک‌های مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به ستاد‌ دیه، هدف از برگزاری جشن‌های گلریزان را جذب کمک‌های خیرین و مردم و اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی عنوان کرد و افزود: همزمان با ماه مبارک رمضان ۲۳ جشن گلریزان در مرکز و تمام شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کار خیر فقط ساخت مسجد نیست، بیان کرد: آزادسازی یک زندانی تنها کمک به یک فرد نیست بلکه به جامعه کمک می‌کند و این اقدام در ماه مبارک رمضان که جشن‌های گلریزان انجام می‌شود قابل توجه است.

موسوی‌قوام تصریح کرد: جذب کمک‌های مردمی، خیرین و بنگاه‌های اقتصادی در سال گذشته ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود و در طول سال ۲ میلیارد تومان کمک‌های موردی نیز به ستاد انجام شده است و از خیرین و مردم می‌خواهیم به اندازه توان خود در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان در پایان یادآور شد: خیرین و مردم نیکوکار برای کمک به ستاد دیه استان و آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد استان می‌توانند به آدرس ستاد به نشانی بلوار جهاد نبش کوچه ۲۱ مراجعه کنند و یا با شماره‌گیری #۷۷۷۷۰۳۴*۷۸۰* می‌توانند بین هزار تا ۲۰۰ هزار تومان به آزادی زندانیان کمک کنند.

انتهای پیام
captcha