اعلام ساعت کار مراکز اهدای خون چهارمحال‌وبختیاری در ماه رمضان
کد خبر: 4046917
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱

اعلام ساعت کار مراکز اهدای خون چهارمحال‌وبختیاری در ماه رمضان

مراکز اهدای خون در ماه مبارک رمضان از ساعت 8 تا 13 در شهرکرد و بروجن خدمت‌رسانی می‌کنند، همچنین پایگاه شهرکرد از ساعت 8 تا ۱۲ شب فعال است و خون‌گیری انجام می‌شود.

 اهدای خون در ماه رمضان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حسین هاشمی، مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از ۱۵ اسفندماه سال گذشته ذخایرخونی موجود در استان کاهش پیدا کرد که از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی صورت گرفت و خوشبختانه با استقبال خوب مردم مواجه شدیم.

وی افزود: در تعطیلات عید نوروز نیز مراجعات بالایی برای اهدا خون ثبت شد که ذخایر خونی از ۵.۵ به ۶.۸ روز رسید البته حد ایده‌آل هفت روز است اما در مجموع ذخایر خونی استان وارد مرحله بحران نشد بنابراین به همت مردم استان در طی تعطیلات عید نوروز در استان مشکل کمبود خون وجود نداشت و به صورت کامل جوابگوی بیمارستان‌های استان بودیم.

هاشمی تصریح کرد: با شروع ماه مبارک رمضان و با توجه به روزه‌داری مردم احتمال دارد اهداکنندگان خون کاهش پیدا کنند چرا که در سال‌های گذشته شاهد این موضوع بودیم و روز گذشته نیز تنها حدود ۳۰ نفر در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری اهداکننده خون وجود داشت اما درصورت کاهش ذخایر خونی فراخوان داده می‌شود و با توجه به تجربه‌های پیشین، این امید وجود دارد که با اعلام فراخوان مجدد با استقبال خوب مردم استان روبرو شویم و ذخایر خونی وارد مرحله بحران نشود.

هاشمی بیان کرد: مراکز اهدای خون در ماه مبارک رمضان از ساعت 8 صبح تا ۱۳ در شهرکرد و بروجن خدمت‌رسانی می‌کنند همچنین پایگاه شهرکرد از ساعت 8 تا ۱۲ شب فعال است و خون‌گیری انجام می‌شود.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری بیان کرد: افراد روزه‌دار می‌توانند پس از افطار برای اهدای خون مراجعه کنند که در این صورت هیچ مشکلی برای این افراد ایجاد نخواهد شد همچنین ممکن است برخی افراد به دلایل متعدد قادر به روزه‌داری نباشند این افراد نیز می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کرده و در ماه مبارک رمضان بیماران را تنها نگذراند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام
captcha