مراسم جزء‌خوانی و تفسیر قرآن در گلستان برگزار شد + عکس
کد خبر: 4046946
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷

مراسم جزء‌خوانی و تفسیر قرآن در گلستان برگزار شد + عکس

مراسم جزء‌خوانی و تفسیر قرآن با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان و جمعی از کارکنان اداره تبلیغات اسلامی امروز، 16 فروردین‌ماه در نمازخانه این اداره برگزار شد.

حجت الاسلام گرزین مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، مراسم جزء‌خوانی و تفسیر قرآن با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی و جمعی از کارکنان اداره تبلیغات اسلامی امروز، 16 فروردین‌ماه در نماز خانه این اداره برگزار شد.

حجت‌الاسلام گرزین، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در این مراسم به اهمیت روزه‌داری و خودسازی در این ماه پرداخت و گفت: از چیزهایی که یک انسان در راستای استعدادش با آنها برخورد می‌کند و باعث شکوفایی و به مرحله خودسازی می‌رسد عنصر زمان است و بهترین زمان در عالم هستی ماه مبارک رمضان است که پیامبر(ص) فرمودند ای انسان‌ها ماهی همراه با رحمت و برکت و غفران الهی به شما روی آورده است، این ماه که بهترین ماه‌هاست، خدا شما را در این ماه به مهمانی خودش دعوت کرده است.

وی رمضان را بهترین فرصت برای خودسازی و تربیت نفس دانست و گفت: اصل تأثیرات روزه‌داری در بعد روحانی ماست و روزه‌داری متعارف برای این است که بتوانیم توجهات و تحولات درونی و معنوی را تجربه کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان به اهمیت تلاوت قرآن در این ماه اشاره کرد و گفت: این ماه، ماه نزول قرآن است که به خواندن قرآن سفارش شده است، لذا همه آیات قرآن عبرت و درسی برای انسان‌ها دارد که اگر انسان به وعده‌های الهی اعتماد داشته باشد در واقع قرآن نسخه شفا بخش انسان در  همه زمینه‌ها است.

وی به آیه 3 سوره بقره اشاره کرد و گفت: ایمان به خداوند و تقوای الهی سرچشمه رسیدن به همه خوبی‌هاست. قرآن سراسر وعده‌های الهی است و کسی‌ که به این وعده‌های الهی اعتقاد راسخ داشته باشد نسبت به زندگی امیدوار بوده و هیچگاه از تلاش برای رسیدن به اهداف الهی خسته نمی‌شود.

همچنین در این مراسم حسینی واعظ، رئیس‌دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی گلستان قرآن به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و تفسیر آیاتی از قرآن توسط مدیرکل تبلیغات اسلامی انجام شد.

 

انتهای پیام
captcha