«مسجدمحوری» در دستور کار حوزه هنری چهارمحال‌وبختیاری قرار دارد
کد خبر: 4046976
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

«مسجدمحوری» در دستور کار حوزه هنری چهارمحال‌وبختیاری قرار دارد

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از برنامه‌های مهم حوزه هنری چهارمحال و بختیاری مسجدمحوری است، زیرا از این طریق از هسته‌های فرهنگ و هنر در محلات تمام شهرستان‌های استان حمایت شده و شعار حوزه هنری با عنوان «فراشهرکرد» محقق می‌شود.

احسان قائدی، رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، احسان قائدی، رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، امروز، ۱۶ فروردین‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه در فضای فرهنگی هنری، تنظیم یک سند مرجع فرهنگی هنری براساس زیست بوم چهارمحال و بختیاری است که این سند در تابستان سال ۱۴۰۱ رونمایی می‌شود.

قائدی افزود: لازم است که این استان در ادبیات و شعر به قله‌های رفیع کشوری دست پیدا کند چرا که بسیاری از زمینه‌ها مانند ادبیات پایداری با توجه به وجود تیپ خط ‌شکن و سرداران بزرگ شهید جزو امتیازات استان محسوب می‌شوند و برنامه‌ریزی لازم برای ضریب دادن به این امتیازات صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مقرر است هرساله افرادی به عنوان چهره‌های هنری انقلاب معرفی شوند، ادامه داد: به این صورت هنرمندان نیز برای تولید محتوای انقلاب اسلامی ترغیب می‌شوند، مهم‌ترین برنامه در این مجموعه معرفی چهره هنر در هفته هنر انقلاب اسلامی است، امسال نیز از بین همه بخش‌های هنری مجموعاً ۶ نفر انتخاب شدند که از بین آنان، یک هنرمند به عنوان چهره برتر هنر انتخاب خواهد شد.

قائدی بیان کرد: برنامه‌ریزی لازم جهت برگزاری رویداد عکاسی در ماه مبارک رمضان انجام شده که آثار شاخص این رویداد در قالب یک نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد، همچنین یکی دیگر از برنامه‌های مهم حوزه هنری چهارمحال و بختیاری مسجدمحوری است زیرا از این طریق از هسته‌های فرهنگ و هنر در محلات تمام شهرستان‌های استان حمایت شده و شعار حوزه هنری با عنوان «فراشهرکرد» محقق می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان با اشاره به اینکه تهیه مستند «خین‌بری» در شهرستان لردگان یکی از برنامه‌های این مجموعه است، اضافه کرد: «خین‌بری» یک سنت در زمان قدیم بوده که براساس آن زمانی که فردی قتلی انجام می‌داد و برایش حکم قصاص صادر می‌شد، فردی سنت خین‌بری را اجرا کرده و برای رضایت از خانواده مقتول اقدام می‌کرد.

وی تصریح کرد: ساخت چند مستند متناسب با زیست‌بوم چهارمحال و بختیاری، چاپ کتب در عرصه ادبیات پایداری مانند کتاب «حسرتش با من است»، اجرای سه تئاتر شاخص و ویژه، رونمایی از رمان «ترک باد» همزمان با سالگرد فوت مرحوم حمید علیدوستی در تیرماه سال جاری و رونمایی از کتاب «سکوت شب یلدا» و مستند «قایق روی آب» از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده در حوزه هنری استان است.

قائدی گفت: در حوزه هنرهای تجسمی، ۳۷۴ اثر از ۷۶ هنرمند در چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری شد که ۶۰ اثر از ۲۴ هنرمند انتخاب شدند، همچنین یکی از دغدغه‌های مهم حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ایجاد خانه هنر در تمامی شهرستان‌های استان است که پیش‌بینی می‌شود اولین شهرستان برای این منظور لردگان باشد.

رئیس حوزه هنری استان بیان کرد: استفاده نکردن هنرمندان از ظرفیت فرهنگسرای استان به یک دغدغه تبدیل شده است زمانی که مجموعه‌ای از تهران مسئول فرهنگسرای استان باشد و از ظرفیت آن تنها برای برگزاری کنسرت استفاده شود، هنرمندان استان برای تهیه فضای مورد نیاز خود دچار مشکل می‌شوند.

وی اظهار کرد: در چهارمحال و بختیاری به تازگی یک پردیس سینمایی با پنج سالن افتتاح شده است اما می‌توان آن را گسترش داد و پیشنهاد تأسیس سینما بروجن ارائه شده که درصورت حمایت مسئولان، اجرای آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام
captcha