طرح «ماه، یار زمین» در یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 4047130
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴

طرح «ماه، یار زمین» در یزد اجرا می‌شود

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد از اجرای طرح «ماه، یار زمین» با هدف توسعه فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان با محوریت حفظ محیط زیست خبر داد.

سید جواد میرحسینی، هلال احمر یزدسید جواد میرحسینی، معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: سازمان جوانان هلال احمر در نظر دارد، با تأکید بر جلب مشارکت تشکل‌های دولتی و غیردولتی فعال محیط زیست و با تقویت نگرش مسئله‌محور و فراتر از آن، پرورش ذهن راه‌حل‌ گرا در کودکان و نوجوانان این مرز و بوم، طرح «ماه، یار زمین» در قالب همیاری اعضای هلال احمر در اجرای برنامه‌های زیست محیطی را برگزار کند.

میرحسینی با بیان اینکه طرح ماه، یار زمین با هدف توسعه فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان با محوریت حفظ محیط زیست انجام می‌شود افزود: این طرح در سه مرحله یافتن مسئله، ارائه راه حل و تعهد درونی فرد به رعایت راهکار در حفاظت از محیط زیست اجرا می‌شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به مشارکت کودکان و نوجوانان در اجرای این طرح گفت: در این طرح از کودکان و نوجوانان عضو کانون‌های غنچه‌های هلال و دانش‌آموزی خواسته می‌شود در خصوص مسائل و مشکلات محیط زیست اطراف خود همچون استفاده زیاد از پلاستیک، انباشت زباله، کشته شدن حیوانات با نگاهی دقیق و بررسی قرار دهد و در گام دوم نظرات و پیشنهادات و راه حل مناسب در این خصوص اقدام کنند.

وی گفت: جامعه هدف این طرح برای گروه‌های سنی 4 تا 6 سال، 7 تا 9 سال، 10 تا 12 سال، 13 تا 15 سال و 16 تا 18 سال در نظر گرفته شده است.

میرحسینی بیان کرد: شرکت‌کنندگان باید مسئله و راهکار پیشنهادی خود برای حل مسئله را به شیوه‌ای مطابق با سن، تجربه، علایق و خلاقیت خود ارائه دهند. بیان مسئله و راه حل پیشنهادی، می‌تواند با توجه به رده سنی و شرایط شرکت کننده از بیان مسئله به شکل نقاشی تا ارائه یک گزارش خبری و مستند و... باشد.

معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد گفت: در این طرح اعضای فوق می‌توانند پس از بررسی و ارائه راه حل مشکلات زیست محیطی آثار خود را هر فرد یک اثر به صورت فیلم گزارش خبری مستند نقاشی به جمعیت هلال احمر شعب استان یزد ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha