اجرای طرح «نذر خون» در همدان
کد خبر: 4047808
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
هم‌زمان با ماه رمضان

اجرای طرح «نذر خون» در همدان

مدیرکل انتقال خون استان همدان از اجرای طرح «نذر خون» هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در همدان خبر داد.

افشین محمدی مدیر کل انتقال خون همدان افشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اجرای طرح‌ «نذر خون» در استان هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی تأکید کرد: از هم استانی‌هایی که همه‌ ساله نذر اهدای خون در ماه مبارک رمضان را دارند درخواست داریم اهدای خون را به شب‌های قدر موکول نکنند، چراکه در این شب‌ها ممکن است به علت مراجعات بسیار مردم به مراکز انتقال خون نتوانیم خون‌گیری را انجام دهیم و یا اینکه میزان خون‌گیری از حد لازم بالاتر رود و به علت حجم زیاد همه واحدهای خونی را نتوانیم مصرف کنیم و موجب هدر رفتن سرمایه ملی خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: به‌منظور اجرای طرح نذر خون، مراکز انتقال خون علاوه بر شیفت صبح و شب، در شیفت بعدازظهر نیز فعال هستند. روزه‌داران توجه داشته باشند بهترین زمان برای اهدای خون بعد از افطار است. همچنین پس از اهدای خون نیز به مدت یک هفته مایعات بیشتری مصرف کنند.

مدیرکل انتقال خون استان همدان از افزایش میزان خون‌گیری در سال جاری خبر داد و گفت: خوشبختانه وضعیت اهدای خون در استان به حدی خوب بود که از ابتدای سال جدید توانستیم ۶۰۰ واحد خون به اهواز ارسال داشته باشیم.

وی در پایان گفت: بانک اطلاعاتی اهداکنندگان را در استان تشکیل داده‌ایم و در صورت نیاز به گروه خونی خاصی حتماً با این افراد تماس خواهیم گرفت.

انتهای پیام
captcha