انتشار فراخوان ششمین جشنواره جلسات قرآن شهر تهران
کد خبر: 4047854
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

انتشار فراخوان ششمین جشنواره جلسات قرآن شهر تهران

ششمین جشنواره جلسات قرآن شهر تهران با عنوان «سراج» به صورت حضوری برگزار می‌شود.

سراجسعید زکی‌لو، رئیس فرهنگسرای قرآن در گفت‌وگو با ایکنا ضمن اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان این فرهنگسرا گفت: ششمین جشنواره قرآنی جلسات قرآنی شهر تهران با عنوان «سراج» به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ قرآن در دو بخش بانوان و آقایان در دو مقطع سنی زیر 16 و بالای 16 سال برپا خواهد شد. بنابر این شرکت‌کنندگان در طول ماه مبارک رمضان فرصت دارند تا برای ثبت‌نام به تمام فرهنگسراهای شهر تهران مراجعه کنند.

زکی‌لو با اشاره به اینکه در نظر داریم تا مقدماتی برگزاری بیستمین دوره همایش «عمری با قرآن» را با هدف تجلیل از پیشکسوتان قرآنی شهر تهران فراهم کنیم، افزود: همچنین از دیگر برنامه‌های رمضانیه فرهنگسرای قرآن می‌توان به برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد شهر تهران با عنوان «تنفس صبح» اشاره کرد. این محافل با مشارکت کارشناسان قرآن سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران در مناطق 22 گانه در قالب یک محفل در یک مسجد منطقه برپا خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان فرهنگسرای قرآن ادامه داد: مسابقه کتابخوانی ـ کارگاهی ویژه مربیان قرآن سازمان فرهنگی با مشارکت ستاد اقامه نماز در قالب برنامه تربیت دینی، برگزار می‌شود.

رئیس فرهنگسرای قرآن افزود: در یکی از شب‌های ماه رمضان در برنامه «بر آستان جانان» میدان امام حسین(ع) از بنیانگذاران طرح سامانه تلفنی «ندای قرآن» و مخاطبانی که بیشترین تماس را با ندای قرآن به شماره 1440 داشته‌اند، تجلیل شود.

زکی‌لو درباره برنامه‌های غیر حضوری و مجازی فرهنگسرای قرآن در رمضان 1401 بیان کرد: تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی در قالب پست و استوری به صورت روزانه شامل دعاها و اذکار ماه رمضان، معرفی منابع احادیث و کتب مناسب قرآنی،‌ برگزاری نمایشگاه‌های خوشنویسی و نگارگری مجازی و ... از جمله فعالیت‌های فرهنگسرای قرآن در ماه مبارک رمضان است.

انتهای پیام
captcha