گروه‌های مردمی عرصه فرهنگ و هنر در یزد تقویت می‌شوند
کد خبر: 4047982
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

گروه‌های مردمی عرصه فرهنگ و هنر در یزد تقویت می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد استعدادیابی و تقویت گروه‌های مردمی عرصه فرهنگ و هنر را از رویکردهای مهم وزارت ارشاد دانست و گفت: این امر در تمامی شهرستان‌های استان با نگاهی عدالت‌محور دنبال خواهد شد.

احسان عابدی، مدیرکل ارشاد یزدبه گزارش ایکنا از یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، امروز، 20 فروردین ماه در مراسم رونمایی از تله تئاتر علمداران و تجلیل از عوامل این اثر در مؤسسه فرهنگی ندای بهشت شهرستان ابرکوه با اشاره به بیانات امام(ره) در خصوص تشکیل هسته‌های مقاومت در سراسر جهان اظهار کرد: ما اگر قائل به این هستیم که انقلابمان یک انقلاب فرهنگی است و در جریان یک جنگ نفس‌گیر فرهنگی و هنری با جبهه باطل قرار داریم که این چنین هم هست، قطعاً باید هسته‌های مقاومت فرهنگی و هنری را در همه شهرستان‌ها و شهرها تشکیل دهیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های هنری مجموعه فرهنگی ندای بهشت در شهرستان ابرکوه بیان کرد: تشکیل چنین مجموعه‌های فرهنگی با رویکرد مکتبی و انقلابی و قدم گذاشتن در وادی سخت و حساس هنر به خصوص در عرصه تئاتر و نمایش کشور مصداق همان هسته‌های مقاومت فرهنگی است که در شهرستان تشکیل شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: وظیفه ما به خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره دولت مردمی و انقلابی، حمایت و تقویت این گروه‌ها است و باید تلاش کنیم تا این هسته‌ها تکثیر شود و در تمامی شهرستان‌ها و شهرهایی که عنوان کمتر برخوردار و محروم دارند، شاهد تکثیر و رشد استعداهای فرهنگی و هنری باشیم.

عابدی بیان کرد: یکی از رویکردهای اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دولت استعدادیابی و تقویت گروه‌های مردمی عرصه فرهنگ و هنر در تمامی شهرستان‌ها است و عدالت این است که به تمامی شهرستان‌ها نگاهی یکسان داشته باشیم و ظرفیت‌ها را مورد توجه قرار دهیم.

وی گفت: تلاش ما شکوفایی ظرفیت‌ها در شهرستان‌ها است و سعی داریم تا به صورت کشوری نیز این ظرفیت‌ها عرضه شوند و حتی به عنوان الگویی برای شهرها و استان‌های کشور معرفی شوند.

انتهای پیام
captcha