تبیین هویت دینی و ملی نیازمند بیان عالمانه است
کد خبر: 4048155
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

تبیین هویت دینی و ملی نیازمند بیان عالمانه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، بر ضرورت حضور فعال مبلغین در مدارس و مراکز آموزشی تاکید کرد و گفت: تبیین هویت دینی و ملی نیازمند بیان عالمانه روحانیون و مبلغین است.

تبیین هویت دینی و ملی نیازمند بیان عالمانه استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ۲۰ فروردین‌ماه، در جلسه با معاون قرآنی آموزش و پرورش و مبلغان جهادی استان اردبیل با اشاره به ضرورت هم‌راستا بودن تعلیم و تربیت در مدارس، بر تبیین صحیح اصول دین در بین آحاد جامعه تاکید کرد و گفت: اکنون اولویت مهم تبلیغی، تبیین اصول دین، توحید و ایمان‌گرایی است؛ چرا که در عصر کنونی این امر مورد تهاجم و تزلزل قرار گرفته و نیازمند پردازش عالمانه است.

وی وظیفه روحانیون و مبلغان جهادی اعزامی به مدارس را مهم و تأثیرگذار عنوان کرد و افزود: متأسفانه اکنون مباحث توحید و اصول دین در جامعه کمرنگ شده و به تبع آن در مدارس نیز دانش آموزان آگاهی کافی نسبت به مسائل دینی و تربیتی ندارند، فلذا مبلغان طرح امین، روشنا و گروه‌های جهادی اعزامی به مدارس باید با روش‌های جذاب و نوین تبلیغی در ارتقای معارف دینی نسل نوجوان و جوان جامعه بیش از پیش تلاش کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به فتنه دشمنان نظام اسلامی در کاهش تأثیر تبلیغ دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: اکنون دشمن در تلاش است که جامعه کنونی را به عصر شک گرایی مبدل کند و با این امر تبلیغ دینی را بی اثر ساخته و خطرات جبران‌ناپذیری بر هویت دینی و ملی جامعه وارد سازد؛ اما روحانیون جان بر کف همواره مجاهدانه در میدان هستند و همچون شهدای حرم رضوی تا پای جان در راه تبلیغ دینی استقامت دارند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده بر ضرورت وحدت موضوعی در تبلیغ بر اساس اولویت‌های فرهنگی جامعه تاکید کرد و یادآور شد: آسیب‌های فرهنگی موجود در مدارس باید توسط آموزش و پرورش تدوین و در قالب جزوه جهت آگاهی مبلغان و کنشگران فرهنگی به اداره کل تبلیغات اسلامی ارائه شود تا بر اساس این آسیب‌ها برنامه‌های فرهنگی اجرا شود و مبلغان سرفصل‌های تبیین و روشنگری را بر مبنای نیاز دانش آموزان ارائه دهند تا بازخورد و نتیجه مؤثری حاصل شود.

وی خاطرنشان کرد: راهکارها و تدابیر لازم برای کاهش معضلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در مدارس و مناطق پرخطر باید مورد توجه قرار گیرد که در این میان ارتباط مستمر و هدفمند با حوزه‌های علمیه و حضور روحانیون و علما در سطح مدارس و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای ترویج و نهادینه کردن مسائل اخلاقی و معنوی از جمله این راهکارها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل برگزاری جلسات تخصصی در ارتقاء مهارت مبلغان مدارس را ضروری برشمرد و عنوان کرد: روحانیون و مروجین تبلیغ دینی همواره باید در ارتقای مهارت و دانش تبلیغی خود در ارتباط با نسل جوان و نوجوان تلاش کنند که در این‌خصوص باید با همکاری آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی دوره‌های تخصصی در بازه‌های زمانی مستمر اجرا شود.

وی گفت: روحانیون از اقشار دلسوز، جان برکف و مجاهد دینی جامعه هستند اما در بسیاری از مواقع مورد بی مهری قرار می‌گیرند که حادثه تروریستی اخیر در حرم رضوی نیز حاکی از این مسئله است که باید مسئولین و مردم در امنیت روانی مبلغین اقدامی شایسته انجام داده و صیانت معنوی مبلغ را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده، با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی را منحصر به مناطق حاشیه شهر، بیان کرد: برخی از فعالان و محققان فرهنگی جامعه بر این باورند که جرم و آسیب اجتماعی در مناطق حاشیه بیشتر است، اما در واقعیت مناطق متمول شهر آسیب‌های بیشتری داشته و باید در برنامه ریزی های فرهنگی به مناطق بالای شهر توجه بیشتری داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، دانش آموزان مدارس تیزهوشان را مسئولان آینده جامعه عنوان کرد و گفت: عموم دانش‌آموزان علی‌الخصوص دانش‌آموزان مستعد مدارس تیزهوشان به‌عنوان آینده‌سازان جامعه باید از لحاظ تربیت دینی و فرهنگی مورد توجه قرار گیرند تا در پیشرفت جامعه به طرز شایسته‌ای تأثیرگذار باشند.

انتهای پیام
captcha