رمضان‌گرد؛ تجربه گردشگری معنوی در ماه ضیافت الهی
کد خبر: 4048992
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵

رمضان‌گرد؛ تجربه گردشگری معنوی در ماه ضیافت الهی

رئیس اداره گردشگری شهرداری اصفهان از برگزاری برنامه «رمضان‌گرد» با محوریت گردشگری از مکان‌های معنوی و مذهبی شهر اصفهان خبر داد.

تخت فولاد

به گزارش ایکنا، به نقل از اداره ارتباطات معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، علیرضا مساح با اشاره به آغاز برنامه «رمضان‌گرد» از 21 فروردین‌ماه، اظهار کرد: این برنامه با محوریت گردشگری از مکان‌های معنوی و مذهبی شهر اصفهان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به بازدید از سه امامزاده شاخص شهر اصفهان در برنامه رمضان‌گرد، افزود: مدفن این امامزادگان که شامل آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع)، امامزاده جعفر(ع) و امامزاده هارون ولایت(ع) است، هم ارزش‌های تاریخی و معماری جذاب دارد و هم مردم اصفهان ارتباط معنوی بالایی با این امامزادگان دارند.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: برنامه رمضان‌گرد در کنار معرفی ارزش‌های معماری، تاریخی و زیبایی‌شناسی این امامزادگان، به شرح مباحث معنوی ماه مبارک رمضان و سنت‌های مردم اصفهان در این ماه می‌پردازد. در پایان این بخش، شرکت‌کنندگان به تخت‌فولاد می‌روند و بازدید از این مکان را از تکیه سیدالعراقین آغاز می‌کنند و سپس بر اساس رده‌ سنی، به بازدید از سایر مسیرها می‌پردازند تا از فضای معنوی تخت‌فولاد بهره کافی ببرند. در پایان نیز با یک افطاری ساده در خدمت شرکت‌کنندگان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: برنامه «رمضان‌گرد» از 21 فروردین‌ماه جاری آغاز شده و به مدت 10 روز، از ساعت 16 تا اذان مغرب ادامه دارد. استقبال شهروندان از این برنامه بسیار خوب بوده است، به‌گونه‌ای‌که تمام بلیط‌ها رزرو شده، ولی احتمال تمدید برنامه نیز وجود دارد.

مساح درباره رویکرد معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان برای توسعه گردشگری معنوی و مذهبی، گفت: اصفهان در حوزه گردشگری شهری چندبعدی است، ولی متأسفانه فقط گردشگری تاریخی و فرهنگی بیشتر مورد توجه قرار گرفته، در صورتی که اصفهان با دارا بودن پارک‌های وسیع حاشیه زاینده‌رود، باغ‌های سطح شهر، پارک جنگلی ناژوان و کوه صفه می‌تواند حرف‌های زیادی در حوزه گردشگری طبیعی داشته باشد و یا بقاع متبرکه‌ در اصفهان که سالیان طولانی است مورد توجه مردم قرار دارد و فقط از بعد معنوی به آنها نگاه شده است که در همین راستا می‌توان به بحث گردشگری مذهبی پرداخت. بنابراین، تلاش می‌کنیم بعد گردشگری نیز به برنامه‌هایی مانند رمضان‌گرد اضافه شود تا تعداد بیشتری از شهروندان را در برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان مشارکت دهیم.

یادآور می‌شود؛ علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در برنامه رمضان‌گرد می‌توانند با شماره 09307563215 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha