جبهه فعالان قرآنی پرورش یافته اسلام و امام راحل هستند
کد خبر: 4049343
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

جبهه فعالان قرآنی پرورش یافته اسلام و امام راحل هستند

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در مراسم رونمایی از سند چشم‌انداز قرآنی ۱۴۱۴ گلستان گفت: جبهه فعالان قرآنی پرورش یافته اسلام ناب و امام راحل هستند که هر کدام پیام مهمی به استان و جامعه فرهنگی کشور مخابره می‌کنند که با عزم و اراده انقلابی هوشمندانه در مقابل جنگ ترکیبی دشمن قرار گرفته و برای زودن چهره نفاق و کفر تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام گرزین مدیر کل تبلیغات گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، سند چشم‌انداز قرآنی ۱۴۱۴ گلستان با حضور دبیر جامعه قرآنی عصر کشور، مدیر عامل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء(عج)، مدیرکل و مسئولان اداره کل سازمان تبلیغات استان و استاندار، قاریان ممتاز بین‌المللی و مربیان جلسات خانگی، روز ۲۴ فروردین در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی گرگان رونمایی شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در این مراسم ضمن خیر مقدم به خادمان قرآنی، گفت: طبق روایات اسلامی اولین حرکت فرهنگی امام عصر(عج) گسترش فرهنگ قرآنی برای بشریت است و شما به عنوان سربازان فرهنگی زمینه ساز این اتفاق بزرگ هستید.

حجت‌الاسلام گرزین یاد و خاطره علمای بزرگ گلستان از جمله آیت‌الله علوی گرگانی را گرامی داشت و گفت: هریک از علمای بزرگ این خطه در ترویج فرهنگ دینی و تفسیر و آموزه‌های قرآنی تلاش کردند و توانستند چهره‌های قرآنی را در جامعه تربیت کنند که امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه این عالمان باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: جبهه فعالان قرآنی پرورش یافته اسلام ناب و امام راحل هستند که هر کدام پیام مهمی به استان و جامعه فرهنگی کشور مخابره می‌کنند که با عزم و اراده انقلابی هوشمندانه در مقابل جنگ ترکیبی دشمن قرار گرفته و در واقع این جبهه افسران جنگ نرم بوده که برای زودن چهره نفاق و کفر تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام گرزین با بیان اینکه فعالان قرآنی مروجان فرهنگ قرآنی هستند، تصریح کرد: در ابتدای قرن جدید هجری شمسی یک پیام جدید با عزم جدی فعالان قرآنی برای محور قرار دادن گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه به وجود آمده که با همت این فعالان قرآنی درصدد هستیم با همکاری ۵۰۰ مربی قرآنی ۵۰۰ جلسه قرآنی در استان راه‌اندازی کنیم امیدواریم این اقدام زمینه‌ای برای گسترش فعالیت‌های قرآنی باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات خانگی احتیاج به یک طرح و نقشه راه دارد که این امر به وسیله فعالان قرآنی استان فراهم شده است، تصریح کرد: سند چشم انداز قرآنی یک برنامه جامع ۱۵ ساله است و شامل پنج برنامه سه ساله است که این سند با هم اندیشی و همت فعالان قرآنی استان و مؤسسات قرآنی و هیئت اندیشه ورز قرآنی، اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان برنامه ریزی شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان تصريح کرد: ذیل هر عنوان از سند چشم انداز فعالیت‌های قرآنی گلستان ۱۴۱۴ راهبردها و برنامه‌های مختلفی تعریف شده است و مسیر تحقق سند چشم‌انداز بر محورهای گفتمان سازی، کادرسازی، جریان سازی، توانمندسازی و جبهه سازی استوار است.

حجت‌الاسلام گرزین با بیان اینکه ۳۰۰ مؤسسه قرآنی در این طرح قرآنی همکاری خواهند کرد، افزود: این سند قرآنی در سال ۱۴۰۱ با همکاری همه فعالان قرآنی استان در ۵ برنامه ۳ ساله عملیاتی خواهد شد و امیدواریم بتوانیم در ۱۵ سال آینده این استان به پیشرفت‌های جامعی در زمینه فعالیت‌های قرآنی برسد و الگویی برای وحدت مذاهب اسلامی به شماره آید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی با بیان اینکه افزایش کرامت مومنین نشانه کارآمدی قرائت امامین انقلاب از قرآن است، افزود: وجود دارالتحفیظ‌های قرآنی اهل سنت و دارالقرآن گلستان، هیئت اندیشه‌‌ورز بانوان قرآنی و وجود مربیان و علمای قرآنی، اندیشمندان و نخبگان قرآنی گلستان و اتحادیه تشکل‌های قرآنی و مردمی مهمترین فرصت‌ها و ظرفیت‌های قرآنی استان برای پیشبرد این سند وحدت آفرین در گلستان خواهند بود.

انتهای پیام
captcha