منعی در برگزاری مراسم‌ شب قدر در قزوین وجود ندارد
کد خبر: 4050218
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸

منعی در برگزاری مراسم‌ شب قدر در قزوین وجود ندارد

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان قزوین گفت: باتوجه‌به پیش‌رو بودن شب‌ قدر منعی برای برگزاری مراسم‌های شب قدر وجود ندارد اما برگزارکنندگان باید مواردی از جمله تناسب تعداد جمعیت با مکان، تهویه مکان، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک توسط حاضرین در مراسم را رعایت کنند، راهپیمایی روز قدس نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم‌ شب قدر در قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، ابوالحسن کبیری، جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین، در ستاد مقابله با کرونای استان که امروز ۲۸ فروردین‌ در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: استان قزوین تاکنون در کنترل کرونا و کاهش روند شیوع بیماری به‌خوبی عمل کرده است، اما باتوجه‌به اینکه منشأ شیوع کرونا مشخص نیست نمی‌توانیم نسبت به فروکش کردن کرونا اطمینان داشته باشیم.

وی افزود: پایش و ارزیابی جامع‌الاطراف ویروس کرونا و یکپارچه‌سازی واحدهای آزمایشگاهی بسیار ضروری است ما باید به‌صورت ماهانه گزارشی به ستاد ملی کرونا ارائه دهیم و این موارد باید در دستور کار قرار بگیرد.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین اظهار کرد: اگرچه میزان شیوع کرونا در استان قزوین با کاهش روبه‌رو شده است اما در مقابل شهروندان از تزریق دُز سوم واکسن استقبال نمی‌کنند و این زنگ خطری برای افزایش کرونا است، بنا به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه خدمات دولتی به شهروندان منوط بر تزریق سه دُز واکسن کرونا است.

وی افزود: از ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز هر مجموعه‌ای نظیر سینما، تئاتر، کنسرت و مسابقه‌های ورزشی که بلیت‌فروشی دارند موظف هستند به سامانه مربوطه به واکسن متصل شوند و از فروش بلیت به افرادی که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند خودداری کنند.

کبیری یادآور شد: مبنای ارائه بلیت ۳ دز واکسن است، اگر مجموعه‌ای این مصوبه را جدی نگیرد ۳ برابر مبلغی که بلیت به فروش رفته است باید جریمه نقدی به ستاد ملی کرونا پرداخت کند که از طریق تعزیرات دریافت خواهد شد، همچنین فروش بلیت حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هواپیمایی نیز تابع همین مصوبه است.

وی در ادامه با اشاره به طوفان سرخک در کشور، بیان کرد: در حال حاضر برخی از نقاط استان به محل اسکان اتباع خارجی تبدیل شده است، این مناطق باید رصد شود و تزریق واکسن سرخک به این افراد در دستور کار قرار بگیرد.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین اظهار کرد: باتوجه‌به پیش‌رو بودن شب‌ قدر منعی برای برگزاری مراسم‌های شب قدر وجود ندارد اما برگزارکنندگان باید مواردی از جمله تناسب تعداد جمعیت با مکان، تهویه مکان، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک توسط حاضرین در مراسم را رعایت کنند، راهپیمایی روز قدس نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اینکه بازگشایی مدارس هنوز تأثیر چندانی بر آمار ابتلا به کرونا نداشته است، کلیه آزمون‌های مدارس به‌صورت حضوری برگزار می‌شود و انتظار می‌رود، تمهیدات لازم برای بازگشایی امتحانات حضوری فراهم شود تا شاهد موج افزایشی کرونا نباشیم.

انتهای پیام
captcha