آستان حسینی؛ تنها غرفه خارجی حاضر در نمایشگاه بین‌المللی قرآن
کد خبر: 4050624
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳

آستان حسینی؛ تنها غرفه خارجی حاضر در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

غرفه فعالیت‌های قرآنی آستان حسینی تنها غرفه خارجی حاضر در بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن است که پوسترهایی از فعالیت‌های متنوع قرآنی خود در معرض دید عموم قرار داده است.

به گزارش ایکنا، امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و مسائل بهداشتی، کشورهای خارجی در  بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور ندارند و غرفه فعالیت‌های قرآنی آستان حسینی تنها غرفه خارجی است که در سالن اصلی مصلای امام خمینی(ره) برپا شده است.

غرفه آستان حسینی شامل بخش‌های متنوعی است که در آن پوسترهایی از فعالیت‌های مرکز بین‌المللی تبلیغ قرآن و دارالقرآن که هر دو وابسته به آستان مقدس امام حسین(ع) هستند به نمایش گذاشته شده است.

سید قاسم البطاط، مسئول غرفه فعالیت‌های قرآنی آستان حسینی در گفت‌وگو با ایکنا در این باره گفت: در بخش فعالیت‌های مرکز بین‌المللی تبلیغ قرآنی، پوسترهایی از فعالیت‌های این مرکز شامل دوره‌های تربیت مربی قرآن در اندونزی، محافل قرآنی در پاکستان، نمایشگاه بین‌المللی قرآن در بین‌الحرمین، محافل قرآنی در جنوب شرق آسیا، محافل بین‌المللی قرآنی در صحن حسینی و فعالیت‌های قرآنی در آفریقا و.. در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین پوسترهایی از فعالیت‌های دارالقرآن آستان حسینی به نمایش گذاشته شده که شامل برنامه قرآنی ویژه رزمندگان، پروژه قرآنی طلبه‌های حوزه علمیه، دوره‌های قرآنی ویژه روشندلان، پروژه هزار حافظ قرآنی، دوره‌های آموزش قرآن در زندان‌های اصلاح و تربیت، مجمع سالانه قرآنی نیروهای امنیتی عراق، کنفرانس بین‌المللی قرآن، کتابخانه تخصصی قرآن و...است.

سید قاسم البطاط تصریح کرد: در بخشی از غرفه فعالیت‌های قرآنی آستان حسینی، منشورات قرآنی دارالقرآن آستان عرضه شده که نسخه‌های نفیس قرآن در حجم و اندازه‌های مختلف، تفسیر قرآن، کتاب «مرشد الحافظ»، «فضائل السور القرآنیة»، و کتاب‌های علمی قرآن از جمله این آثار محسوب می‌شود.

مدیر شعبه قم مرکز بین‌المللی تبلیغ قرآنی آستان حسینی در ادامه گفت: در غرفه آستان افرادی که مراجعه می‌کنند، نام و شماره تلفن همراه خود را نوشته و در ظرفی قرار می‌دهند که در پایان پرچم سرخ و مشکی گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) به قید قرعه به دو نفر اهدا می‌شود.

وی اضافه کرد: مراسم قرعه‌کشی برای اهدای پرچم حرم امام حسین(ع) به دو نفر در آیین اختتامیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار خواهد شد.

سید قاسم البطاط، قطعه‌ای از سنگ مرمر داخل صحن حسینی و بنری بزرگ از ضریح امام حسین(ع) را از دیگر آثار عرضه‌شده در غرفه فعالیت‌های قرآنی آستان حسینی در بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن دانست.

وی در پایان گفت: همچنین، بخشی در این غرفه به دل‌نوشته‌های بازدیدکنندگان اختصاص یافته است که علاقه‌مندان با مراجعه به این غرفه می‌توانند دل‌نوشته خود را برای اباعبدالله الحسین(ع) بنویسند.آستان حسینی؛ تنها غرفه خارجی حاضر در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

آستان حسینی؛ تنها غرفه خارجی حاضر در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

آستان حسینی؛ تنها غرفه خارجی حاضر در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

آستان حسینی؛ تنها غرفه خارجی حاضر در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

انتهای پیام
captcha