ظرفیت گردشگری مذهبی کردستان ناشناخته مانده است
کد خبر: 4051019
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲

ظرفیت گردشگری مذهبی کردستان ناشناخته مانده است

مدیرکل اوقاف استان کردستان با بیان اینکه مقبره امامزاده هاجر خاتون(س) خواهر امام رضا(ع) از مهم‌ترین اماكن متبركه در استان است، گفت: متأسفانه تاکنون این جاذبه گردشگری مذهبی به صورت مطلوب به مردم و گردشگران معرفی نشده است.

نشست مشترک اوقاف و میراث فرهنگی کردستان

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، دیروز، 30 فروردین‌ماه در نشست مشترک با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایح دستی کردستان که به‌منظور پاسداشت روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی در استان برگزار شد، توجه به صنعت گردشگری را زمینه‌ساز ایجاد رغبت برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دانست و اظهار کرد: در این راستا باید تمام توان خود را برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان به کار گیریم.

وی افزود: مقبره امامزاده هاجر خاتون(س) خواهر امام رضا(ع) از مهم‌ترین اماكن متبركه در استان كردستان به‌شمار می‌آید که متأسفانه تاکنون این جاذبه گردشگری مذهبی به صورت مطلوب به مردم و گردشگران معرفی نشده است.

مدیرکل اوقاف استان کردستان افزود: مردم منطقه و استان‌های هم‌جوار احترام خاصی برای این بقعه متبرکه قائل هستند و ما برآنیم مقدمات لازم را برای معرفی بیش از پیش آن فراهم آوریم.

وی اظهار کرد: همچنین برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم برای ساماندهی چشمه باباگرگر قروه كه یكی از اماکن زیارتی و گردشگری استان است انجام شده تا گردشگری مذهبی، طبیعی و تاریخی در این منطقه رونق یابد.

مدیرکل اوقاف استان کردستان، اقدام‌های ارزنده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان را در توسعه صنعت گردشگری و احیای بناهای تاریخی استان قابل تقدیر دانست و گفت: برگزاری نشست‌های متعدد و منظم در این زمینه می‌تواند تا در حد زیادی مشکلات موجود را کاهش داده و در توسعه این صنعت مؤثر باشد.

توسعه گردشگری و احیای آثار تاریخی

یعقوب گویلیان، مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان در ادامه این نشست اظهار کرد: استان کردستان به لحاظ بهره‌مندی از آثار، ابنیه‌ و محوطه‌های متنوع تاریخی از ظرفیت قابل‌ توجهی برخوردار است.

وی افزود: همراهی و هم‌افزایی متولیان مربوطه به‌ویژه اداره‌ کل اوقاف با این اداره‌ کل برای حفظ و نگهداری از بناهای تاریخی، سبب رشد و توسعه این حوزه در استان می‌شود.

مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: توسعه گردشگری و احیای آثار تاریخی، ضمن تسریع در نیل به توسعه پایدار گردشگری زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و تولید درآمد پایدار برای شهروندان خواهد بود.

وی با اشاره به تأکید وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر گسترش گردشگری مذهبی در کشور، یادآور شد: استان کردستان دارای اماکن مذهبی فراوانی است که می تواند زمینه جذب گردشگران و زائران زیادی را در طول سال فراهم کند.

گویلیان تبدیل مسجد ـ مدرسه دارالاحسان به موزه مسجد را جزو یکی از مهم‌ترین اقدامات این اداره‌ کل در سال گذشته عنوان کرد و گفت: باید به چشم‌اندازهای آینده حوزه میراث‌فرهنگی و معنوی استان نگاه جدیدتری بیندازیم و برنامه‌ریزی‌ها به سمت‌وسویی برود که در این اماکن فرهنگی شاهد تحولی بزرگ باشیم.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم با ساماندهی چشمه آب معدنی باباگرگر قروه، معرفی مقبره هاجر خاتون و... بتوانیم اقدامات ارزشمندی را با هدف توسعه گردشگری استان انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha