روایت قصه‌های شیرین قرآنی در بخش «باغ آیات» نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4051270
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹

روایت قصه‌های شیرین قرآنی در بخش «باغ آیات» نمایشگاه قرآن

بخش نمایشی «باغ آیات» نمایشگاه قرآن روایت‌کننده قصه‌های آموزنده و جذابی است که می‌توان از این قصه‌ها به‌صورت هدفمند برای آموزش مفاهیم دینی و قرآنی به کودکان استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ یکی از بخش‌های پربازدید و پرمخاطب بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن که توانسته فضای شادی را برای کودکان تدارک ببینید، بخش نمایشی «باغ آیات» است.

این بخش نمایشی روایت‌کننده قصه‌های آموزنده و جذابی است که می‌توان از این قصه‌ها به‌صورت هدفمند برای آموزش مفاهیم دینی و قرآنی به کودکان استفاده کرد. در این بخش با طراحی نورها، هارمونی خوبی برای کودکان ایجاد شده و قصه‌ها به‌صورت نمایشی به کودکان ارائه می‌شوند.

بخش نمایشی «باغ آیات» در نمایشگاه بین‌المللی قرآن هر روز به‌صورت رایگان برای کودکان بالای ۴ سال برنامه اجرا می‌کند و طی آن والدین می‌توانند با حضور در گیشه، بلیت رایگان دریافت کنند و طی سانس ۴۵ دقیقه‌ای از قصه نمایشی این غرفه بهره‌مند شوند.

هر سانس این بخش با ظرفیت حدود ۵۰ کودک به صورت دو سانس پیش از اذان مغرب و عشاء و سه سانس پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

یکی از رویکردهای جدید این بخش استفاده از تکنولوژی نور و صدا است که طی آن کودکانی که در این بخش حضور پیدا می‌کنند، به‌وسیله هدفون‌هایی که به آن‌ها داده می‌شود با راهنمایی مربیانی که برای کودکان درنظرگرفته شده‌اند هدایت شده و صدای بازیگران نمایش برای آن‌ها پخش می‌شود تا بهتر از نمایش بهره‌مند شوند.

بیست‌و‌نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن همزمان با شب‌های مبارک رمضان، با شعار «قرآن؛ کتاب امید و آرامش» متشکل از ۴۵ بخش در فضایی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع از شبستان مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تا جمعه ۹ اردیبهشت‌ماه پذیرای علاقه‌مندان کلام وحی است.

انتهای پیام
captcha