وظیفه همه آزادیخواهان جهان مقابله با سیاست‌های پلید دشمنان است
کد خبر: 4053201
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸

وظیفه همه آزادیخواهان جهان مقابله با سیاست‌های پلید دشمنان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با صدور پیامی هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد و گفت: وظیفه همه آزادیخواهان جهان و همه ادیان ابراهیمی است که در کنار میلیاردها مسلمان جهان با سیاست‌های پلید و اسلام‌ستیزانه، با این شیوه‌های رقت‌بار که با بازیچه قرار دادن آزادی بیان و حقوق بشر توسط سفاکان روزگار صورت می‌گیرد؛ مقابله کنند.

معاون استاندار یزد هتک حرمت به ساحت قرآن در سوئد را محکوم کردبه گزارش ایکنا از یزد، در پی به آتش کشیدن قرآن کریم توسط یکی از شهروندان کشور سوئد و هتک حرمت به ساحت مقدس کتاب مسلمانان، علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با صدور پیامی این اقدام شنیع را محکوم کرده و خواستار پیگیری موضوع توسط وزارت خارجه کشورمان شد.

وی در این پیام آورده است: «خاطره‌‌ تاریخ بشر از جنایت‌ها، توهین‌ها و بی‌شرمی‌های زیادی آزرده است و در این میان یکی از نابخردانه‌ترین آن‌ها، توهین به مقدسات و باورهای سلیم الهی است که میراث گران‌بهای انبیای عظام، پاک‌ترین انسان‌های تاریخ است. 

آتش زدن قرآن کریم توسط دشمنان بیانگر نفرت، کینه و خصومت شدید نسبت به مسلمانان است. دشمنان از لحاظ دینی، از مسلمانان تنفر دارند و نفرت خود را با توسل به هر اقدامی، ابراز می‌کنند.

وقتی قرآن کریم که نمادی از دین ما است، مورد هجمه دشمن قرار می‌گیرد، نشان از زنده بودن دین و قرآن داشته و بی تردید تأثیر این کتاب الهی در معادلات جهانی باعث شده تا این چنین هزینه تراشی از طرف یک کشور مدعی آزادی بیان و حافظ حقوق بشر برای تهمت و هتک به مقدسات مسلمانان صورت پذیرد.

با وجود اینکه کشورهای اروپایی همواره دم از حقوق بشر زده‌اند اما این بار نیز در کشور اروپایی سوئد، نسبت به قرآن کریم اسائه ادب شده و حتی با کمال وقاحت و بی‌شرمی آن را آزادی‌بیان اتلاق کرده‌اند که متأسفانه همین آتش زدن قرآن تجاوز به حق و حقوق میلیاردها مسلمان در سراسر جهان است.

این پرده‌دری و توهین به دین مبین اسلام و قرآن کریم، در حالی صورت می‌گیرد که این دین الهی، دین آزادی و معنویت انسان و قرآن، کتاب رحمت و حکمت و عدالت است و وظیفه همه آزادیخواهان جهان و همه ادیان ابراهیمی است که در کنار میلیاردها مسلمان جهان با سیاست‌های پلید و اسلام‌ستیزانه، با این شیوه‌های رقت بار که با بازیچه قرار دادن آزادی بیان و حقوق بشر توسط سفاکان روزگار صورت می‌گیرد؛ مقابله کنند.

قطع به یقین این اقدام محکوم و مردود است و با تمام ارزش‌ها و اصول دینی، اصول حقوق بشری و آزادی‌های اساسی مغایرت دارد؛ علاوه بر آن به احساسات نفرت‌آمیز و خشونت‌بار نیز دامن زده و هم زیستی مسالمت‌آمیز را تهدید می‌کند.

بنده این جنایت آشکار و هتک حرمت به ساحت قرآن مجید این معجزه الهی را محکوم کرده و از وزارت خارجه عزیز ایران می‌خواهیم که موضوع را از طریق مجاری قانونی به صورت جدی پیگیری کنند.»

انتهای پیام
captcha